شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۰۸:۲۳
۰ نفر

گروه ورزشی: شنبه سوم آذر برای جودوی ایران آغاز دورخیز دیگری برای کسب سهمیه المپیک 2008 پکن است.

جودوکاران کشورمان در شهر کینگ‌دائوی چین به دنبال افزایش امتیازات اوزان هفتگانه برای راهیابی به المپیک امیدوارند. جودوکاران ایران با وجود آنکه در المپیک قبلی در آتن جزو معدود کشورهای شرکت‌کننده بودند که توانستند با ترکیبی کامل روی تاتامی بروند، اما در پایان مبارزات جودوی المپیک سهمی از مدال نداشتند.

نتیجه‌ نگرفتن مطلوب در بازی‌های المپیک 2004 و متعاقب آن در بازی‌های آسیایی دوحه 2006، واکنش شدید دبیرکل کمیته ملی المپیک را در چند مورد به همراه داشت و وی در گفت‌وگویی با رسانه‌ها اعلام کرد جودوی ایران برای رسیدن به مدال باید استراتژی فعلی را کنار بگذارد و با رویکردی علمی‌تر به فعالیت خود استمرار بخشد، نکته‌ای که چندان هم با رویه مسئولان فدراسیون جودو سازگار نبود.

میراسماعیلی، تنها انتخاب‌شده

 از اوزان هفتگانه جودو در المپیک، در حال حاضر جودوی ایران تنها یک سهمیه را آن هم توسط آرش میراسماعیلی کسب کرده است. با توجه به آنکه مدال‌آوران مسابقات جهانی چند ماه پیش برزیل، مستقیماً با رفتن بر روی سکو موفق به راهیابی به المپیک پکن می‌شدند، تنها آرش میراسماعیلی با تصاحب یک مدال برنز با پشتوانه دو مدال جهانی قبلی، خیالی آسوده یافت و حالا قهرمانان سایر اوزان در پی رسیدن به حد نصاب امتیازات لازم که 600 امتیاز از سوی فدراسیون جهانی تعیین شده، هستند تا بتوانند فهرست نفرات جودوی ایران را در المپیک پکن کامل کنند.

آغاز مبارزات با اوزان سنگین

 امروز مبارزات دوروزه کینگ‌دائو در شرایطی با مبارزات اوزان سنگین آغاز می‌شود که کشورهای زیادی برای کسب سهمیه المپیک قهرمانان خود را راهی این میدان کرده‌اند.

علاوه بر میزبان (چین) و ایران، کشورهای کوبا، ازبکستان، مغولستان، ژاپن، قزاقستان، اسپانیا، نیوزیلند، کانادا، قرقیزستان و آلمان هم وارد شهر کینگ‌دائو شده‌اند. در پایان مبارزات چین، تیم‌های حاضر بلافاصله برای حضور در مسابقات دیگری در کره‌جنوبی عازم شهر جیجو خواهند شد.امروز از سوی تیم ایران احسان رجبی، علی محمدنیا، حامد ملک‌محمدی بر روی تاتامی می‌روند و فردا نیز نوبت به علی چالاک و علی معلومات خواهد رسید. کسب یکی از مدال‌های طلا، نقره و برنز در این مسابقات به ترتیب 100، 50 و 30 امتیاز برای کشورهای شرکت‌کننده به همراه دارد.

ترکیب متفاوت در میدان بعدی

 در پایان مبارزات 2روزه چین، حامد ملک‌محمدی و احسان رجبی با پرواز به کره به گروه 3 نفره اعزامی از تهران به نام‌های مصطفی دلیریان، محسن ذکریا و ذکریا مرادی می‌پیوندند که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری مبارزات‌شان را آغاز کنند.

با توجه به شرایط موجود، پیش‌بینی می‌شود که به دنبال میراسماعیلی، جودوی ایران به لطف سرلک و آخوندزاده در 06 - کیلوگرم و محمدرضا رودکی در وزن 100 کیلوگرم زودتر از سایر اوزان به سهمیه‌های المپیک پکن دست یابند.

کد خبر 37398

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز