سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

بانک مرکزی توافق اولیه برای ادغام ۳مؤسسه اعتباری ثامن، مهراقتصاد و کوثر را تأیید کرد. این در حالی است که مدیران مؤسسه مهراقتصاد هرگونه توافق را تکذیب کرده بودند.

انتشار خبر ادغام اين سه‌مؤسسه باعث حضور سپرده‌گذاران مؤسسات ثامن و مهراقتصاد در برخي شعب اين مؤسسات شده و آنها خواستار دريافت اصل سپرده خود شده‌اند. در روزهاي اخير آرامش نسبي برقرار شده و انتظار مي‌رود هيجان اوليه در روزهاي آينده فروكش كند.

معاون نظارتي بانك مركزي اظهار كرد: مذاكراتي بين مؤسسه كوثر با سهامداران ثامن و بانك مهراقتصاد انجام شده و توافقات اوليه صورت گرفته كه اگر مصلحت اينها به ادغام باشد با تشخيص بانك مركزي اين ادغام صورت گرفته و بانك قوي‌تر، مستحكم‌تر و باثبات مالي بيشتري ايجاد مي‌شود.

به گزارش صدا و سيما، فرشاد حيدري با اعلام اينكه سپرده‌گذاران مؤسسه مالي ثامن به هيچ عنوان نگران سپرده‌هايشان نباشند، اظهار داشت: مشتريان برحسب نياز خود به اين مؤسسه مراجعه كرده و سرويس دريافت كنند؛ زيرا ما به‌عنوان بانك مركزي حمايت لازم را از مؤسسه ثامن و مديران آن كرديم و خواهيم كرد. وي گفت: اولويت درجه يك ما حفظ حقوق سپرده‌گذاران و صيانت از منافع مردم است.

  • واكنش به شايعه ورشكستگي بانك‌ها

رئيس كانون بانك‌هاي خصوصي با بيان اينكه تعدادي از افراد و اشخاص به هر دليل، منافعي در بازار غيرمتشكل پولي دارند كه به شايعات ورشكستگي بانك‌ها و مؤسسات مجاز دامن مي‌زنند، گفت: يكي از ابعاد مهم اين شايعات به موضوع ساماندهي مؤسسات مالي و تعاوني‌هاي غيرمجاز مربوط مي‌شود. به گزارش خانه ملت، كورش پرويزيان تأكيد كرد با وحدتي كه بين مقامات مسئول در مجلس شوراي اسلامي، دولت و قوه قضاييه رخ داده موضوع ساماندهي و مديريت بهتر بازار غيرمتشكل پولي تداوم پيدا خواهد كرد.

وي با اشاره به عامل ديگري كه به شايعات ورشكستگي بانك‌ها و مؤسسات مالي در كشور دامن زده است، افزود: موضوع دوم به مسائل خارج از كشور، معاندان و كساني كه به هر شكل ممكن به‌دنبال ضربه زدن به اقتصاد و نظام بانكي كشور هستند، مربوط مي‌شود كه اين افراد در شبكه‌هاي مجازي اخبار كذب را پخش مي‌كنند.

پرويزيان با تأكيد بر اينكه مردم و سپرده‌گذاران بانك‌ها و مؤسسات مالي مجاز كشور نبايد هيچ نگراني از حيث سپرده‌هاي خود داشته باشند، تصريح كرد: بانك‌هاي خصوصي پشتوانه‌هاي قوي سهامداري دارند؛ ازاين‌رو هيچ نگراني از اين بابت وجود ندارد.

  • ورشكستگي بانك‌ها واقعيت ندارد

علي ديواندري، رئيس پژوهشكده پولي و بانكي بانك مركزي درباره شايعات اخير مربوط به ورشكستگي بانك‌ها و ارتباط ادغام بانك‌ها با اين موضوع گفت: گرچه قرار شده است كه صرفا خود بانك مركزي و معاونت نظارت اين بانك در اين زمينه صحبت كنند اما به‌طور كلي مي‌توانم بگويم كه اين شايعات ريشه در واقعيت ندارد. به گزارش همشهري، وي در پاسخ به سؤالي درباره ادغام بانك‌ها هم اظهار كرد: ادغام به‌معناي مشكل در بانك‌ها نيست و آن را بايد از موضوع مربوط به رسيدگي در بازار غيرمتشكل پولي تفكيك كرد. مشكلي در زمينه مؤسسات مجاز و بانك‌ها وجود ندارد و بانك مركزي نظارت‌ها و كنترل‌هاي خود را دارد.

کد خبر 373852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha