دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
۰ نفر

درست یک سال و یک‌ماه و ۹ روز پس از پخش بیست و هشتمین و آخرین قسمت فصل اول، نخستین قسمت فصل دوم «شهرزاد» صبح دوشنبه ۲۹ خرداد روانه بازار شبکه نمایش خانگی شد و به انتظار علاقه‌مندان پایان داد.

به گزارش همشهري، يكي از جنجالي‌ترين و در عين حال موفق‌ترين پروژه‌هاي تاريخ سينماي ايران كه قرار بود تمام ماجراهاي آن در يك فصل روايت و تمام شود، به ناچار به فصل دوم كشيده شد و برخي خبرهاي تأييدنشده حكايت از آن دارد كه فصل سوم هم در دست توليد است. شهرزاد كه با ماجراي ازدواج اجباري شهرزاد و قباد آغاز شده بود، با ازدواج عاشقانه شهرزاد و فرهاد و البته مرگ بزرگ‌آقا ديوانسالار به پايان رسيد. هر چند شيوه پايان‌بندي به‌گونه‌اي بود كه مي‌توان انتظار داشت در فصل تازه اتفاق‌هايي شگفت‌تر از گذشته رخ بدهد.

  • چهره‌هاي تازه، نقش‌هاي تازه

با كنار رفتن بزرگ‌آقا از روند طراحي و شكل‌گيري توطئه‌ها و رويدادها، حالا همه راه‌ها به قباد ختم مي‌شود كه وارث عموي خود است؛ او بايد شيرين را تيمار كند و البته مراقب توطئه‌هاي ديگران هم باشد. از سوي ديگر، زندگي عاشقانه شهرزاد و فرهاد بعيد است به همين شكل ادامه پيدا كند و ورود قباد به ماجراها سرنوشتي ديگرگون براي قهرمانان داستان رقم مي‌زند. آنچه از شواهد و قرائن برمي‌آيد اينكه دوستداران شهرزاد از اين پس هر دوشنبه بايد منتظر ادامه داستان باشند.

پس از آنكه پايان بازي علي نصيريان و چند بازيگر ديگر در شهرزاد قطعي شد، حسن فتحي در مقام كارگردان و همكار نغمه ثميني فيلمنامه‌نويس سراغ چند بازيگر و شخصيت ديگر رفت. ازجمله بازيگران تازه شهرزاد2مي‌توان به رضا كيانيان، امير جعفري، آتنه فقيه‌نصيري و‌ رؤيا نونهالي اشاره كرد. ضمن اينكه شهاب حسيني، ترانه عليدوستي، مصطفي زماني، پريناز ايزديار، هومن برق‌نورد، گلاره عباسي، مهدي سلطاني سروستاني و... همچنان در داستان حضور دارند و ايفاي نقش مي‌كنند.

  • ماجراي امامي و صندق ذخيره فرهنگيان

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه فصل اول شهرزاد را به پايان زودهنگام و ناخواسته كشاند، به ميان آمدن نام سرمايه‌گذار پروژه در پرونده سوءاستفاده مالي از صندوق ذخيره فرهنگيان بود. ماجراي گرفتن وام شبهه‌دار پاي سيدمحمد امامي را وارد اين پرونده پرحاشيه و جنجالي كرد و او از نخستين كساني بود كه به حكم دادستان بازداشت و زنداني شد. راه‌اندازي پويش «نه به شهرزاد» هم هيزمي بود بر آتشي كه دامن شهرزاد و عوامل آن را گرفت و باعث شد فتحي براي مدتي هم كه شده قيد ادامه توليد را بزند.

با ادامه‌دار شدن بازداشت امامي و حاشيه‌سازي‌هاي سيدهادي رضوي به‌عنوان ديگر سرمايه‌گذار و شريك پروژه، شهرزاد عملا در آستانه رفتن به محاق هميشگي بود اما داستان به‌گونه‌اي پيش رفت كه توليد با حضور جانشين سرمايه‌گذار از سر گرفته شد و البته امامي هم اواخر سال گذشته از زندان بيرون آمد تا كار بدون وقفه ادامه يابد. عوامل توليد از نخستين روزهاي سال 96تاريخ پخش شهرزاد2را مشخص كردند و در شرايطي كه بسياري از پروژه‌هاي شبكه نمايش خانگي قرباني پخش نامنظم شده‌اند، سريال محبوب مردم درست در همان 29خرداد روانه بازار شد.

  • نتفليكس؛ شايد وقتي ديگر

در شرايطي كه پيش‌تر اعلام شده بود «شهرزاد2» همزمان با داخل ايران از شبكه‌هاي تلويزيوني معتبر خارجي نظير نتفليكس هم پخش مي‌شود اما به‌نظر مي‌رسد برنامه‌ريزي تهيه‌كنندگان پروژه فعلا به نتيجه مورد نظر نرسيده است. دوستداران اين سريال محبوب و پربيننده در سراسر دنيا مي‌توانند نسخه اينترنتي آن را با مراجعه به سايت شهرزاد تهيه و تماشا كنند. هر چند در نخستين ساعت‌هاي پس از پخش قسمت اول در بازار داخلي، نسخه قاچاق آن سر از سايت‌هاي غيرقانوني دانلود درآورد تا مشخص شود مافياي قاچاق به اين سادگي‌ها تسليم نمي‌شود.

کد خبر 373710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha