همشهری آنلاین: دادستان عمومی و انقلاب بوشهر گفت: تیراندازی مرزبانی کشور عربستان سعودی به سمت قایق‌های صیادان بوشهری که به اشتباه یا به لحاظ خارج از اراده به آبهای کشور همسایه وارد می‌شوند خلاف عرف و مقررات بین‌المللی و حسن همجواری است.

به گزارش ايرنا، علی حسن پور در اين باره افزود: تیراندازی گارد ساحلی کشور عربستان در جمعه شب باعث کشته شدن یک صیاد بوشهری شده است.

وی یادآورشد: براساس گزارش های رسیده به این مرجع قضایی و محتویات پرونده، دو نفر از صیادان بوشهری که رابطه پدر و فرزندی با یکدیگر دارند در تاریخ 26خرداد ساعت 15.30 دقیقه از حوالی اسکله صیادی جفره بوشهر بنا به اظهارات فرزند صیاد کشته شده به قصد صید خروج کرده اند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر اظهارداشت:موتور قایق صیادان یادشده در حوالی چاههای میدان نفتی فروزان ( متعلق به جمهوری اسلامی ایران ) دچار نقص فنی شده بود به همین دلیل جریان آب صیادان را به سمت آبهای سرزمینی کشور عربستان هدایت که پس از رفع نقص موتور قایق و روشن نمودن آن حدود ساعت 23.45 الی 24 قصد حرکت به سمت سکوی فروزان داشته اند که در همین حین یک قایق متعلق به مرزبانی عربستان که در تعقیب دو قایق ناشناس دیگر بوده است به سمت قایق صیادان بوشهری شلیک کرده است.

حسن پور گفت: یکی از تیرها پس از عبور از بدنه قایق به ناحیه کمر یکی از صیادان بوشهری اصابت و منجر به فوت وی شد.

وی افزود: دیگر سرنشین این قایق صبح روز گذشته (شنبه) جسد پدرش را با همان قایق به اسکله جفره بوشهر منتقل کرده است.

حسن پور اظهارداشت: در همین راستا پرونده ای در شعبه سوم بازرسی دادسرای عمومی و انقلاب بوشهر تشکیل و تحقیقات در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر یادآورشد:باتوجه به تحقیقات اولیه و نوع کالیبر اسلحه بکار رفته اقدام به تیراندازی عوامل مرزبانی کشور عربستان قریب به یقین است.

وی گفت:باتوجه به مرز مشترک دریایی دو کشور ایران و عربستان که برخی اوقات لنج ها و قایق های آن کشور نیز به اشتباه وارد محدود آب های سرزمینی ایران می شود تیراندازی گارد ساحلی عربستان به سمت قایق های صیادی ایرانی که به اشتباه و یا به لحاظ عوامل خارج از اراده صیادان به آبهای کشور همایسه وارد شده اند خلاف عرف مقررات بین المللی و حسن همجواری است.

کد خبر 373658

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha