سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
۰ نفر

برقراری یارانه کسانی‌که پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری پیامک‌ برقراری یارانه دریافت کرده بودند، به رسیدگی نهایی در تحقیق و تفحص مجلس منوط شد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوي دولت، در نشست خبري خود با رسانه‌ها، درباره يارانه كساني كه پيش از انتخابات پيامك‌ برقراري يارانه دريافت كرده بودند، گفت: مي‌خواستيم يارانه تعدادي را دوباره برقرار كنيم كه اعتراضاتي نسبت به آن شد و مجلس هم به آن ورود كرد. طبق اعلامي كه در 21خرداد به ما شد اين برقراري منوط به رسيدگي نهايي در تحقيق و تفحص مجلس است كه البته ترديد ندارم مشكلي در اين زمينه وجود نخواهد داشت.

به گزارش همشهري، چند روز مانده به برگزاري دوره دوازدهم انتخابات رياست‌جمهوري در تاريخ 29ارديبهشت، برخي از كساني كه يارانه آنها قطع شده‌ بود پيامكي از سامانه سازمان هدفمندي دريافت كردند مبني بر اينكه يارانه آنها مجددا برقرار مي‌شود. اين مسئله به سرعت رسانه‌اي شد و واكنش‌هاي بسياري نيز به‌دنبال داشت تا جايي كه برخي كانديداهاي رياست‌جمهوري نيز ارسال حجم انبوهي از پيامك‌هاي وصل مجدد يارانه را تبليغاتي دانسته و مدعي شدند دولت چند روز مانده به برگزاري انتخابات با ارسال پيامك به تعداد زيادي از خانوارهايي كه يارانه آنها قطع شده و تعداد آنها به حدود 4ميليون نفر مي‌رسد، برقراري مجدد يارانه نقدي را وعده داده است.

در اين ميان روابط عمومي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها، جوابيه‌اي براي واكنش‌هاي رسانه‌اي به خبر وصل يارانه‌هاي قطع شده منتشر كرد و اين واكنش‌ها را «درج اخبار نادرست» لقب داد. در اين جوابيه آمده بود: ارسال پيامك‌ها در چارچوب قانون و براي كساني بوده است كه اعتراض آنها در سامانه مورد رسيدگي و پذيرش قرار گرفته است.

از سوي ديگر دبيرخانه شوراي اطلاع‌رساني دولت نيز ضمن تكذيب شائبه انتخاباتي بودن ارسال اين پيامك‌ها، بررسي و برقراري مجدد يارانه افراد معترض را كاري مطابق با قانون و اقدامي متعارف براساس روال ماه‌هاي گذشته عنوان و اعلام كرد رئيس‌جمهور براي رفع هرگونه شائبه انتخاباتي، دستور توقف هر اقدامي در اين زمينه را صادر كرده و از مسئولان مربوطه خواسته است هرگونه پرداخت جديد را متوقف و بررسي استحقاق دريافت يارانه را به پس از انتخابات موكول كنند.

اكنون با گذشت حدود يك‌ماه از ارسال پيامك‌هاي برقرار يارانه، به‌نظر مي‌رسد دريافت‌كنندگان اين پيامك‌ها بايد منتظر نتيجه تحقيق و تفحص مجلس بمانند كه اگر آنگونه كه نوبخت مي‌گويد مشكلي در اين زمينه وجود نداشته باشد، مي‌تواند به سرعت به نتيجه برسد و يارانه اين افراد برقرار شود.

در اين ميان، ديروز سازمان هدفمندي يارانه‌ها با انتشار اطلاعيه‌اي از بررسي دوباره پرونده خانوارهايي كه يارانه آنها قطع شده است، خبر داد. به گزارش ايرنا، براساس اين اطلاعيه، سازمان هدفمندي يارانه‌ها با توجه به‌نظر مراجع و نهادهاي نظارتي اين كار را انجام مي‌دهد. اين اطلاعيه مي‌افزايد: سازمان هدفمندي يارانه‌ها پس از اتمام بررسي‌ها و حصول نتيجه، نسبت به برقراري دوباره يارانه خانوارهاي واجد شرايط و نيازمند اقدام مي‌كند و مراتب را به اطلاع آنها مي‌رساند.

کد خبر 373142

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha