سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱
۰ نفر

سید محمد فخار: نتایج گزارش سالانه کیفیت هوای شهر تهران در سال ۱۳۹۵ که ۲ روز پیش منتشر شده نشان می‌دهد هنوز پایتخت نشینان از دامنه انتشار ذرات معلق پراکنده در هوا در امان نیستند و تنور آلودگی هوا همچنان با وجود این ذرات میکرونی داغ داغ است.

چالش آلودگي هوا سال‌هاست كه مستقيماً با سلامت مردم در ارتباط است. اين معضل يكي از نتايج توسعه صنعتي، افزايش جمعيت، گسترش شهرنشيني و در نتيجه توسعه حمل‌ونقل است و هم‌اكنون به‌عنوان يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي ساكنان كلانشهرهاي كشور و شايد تمام مناطق كشور محسوب مي‌شود.

اين مشكل كه در بسياري از شهرهاي بزرگ دنيا تحت كنترل قرار گرفته است، به‌علت تعدد منابع آلاينده و همينطور نهادهاي تصميم‌گير در كشور، ابعادي پيچيده به‌خود گرفته كه براي حل آن در مرحله اول نياز به شناسايي منابع آلاينده و ميزان آلايندگي در مناطق مختلف است.

آنچه در ادامه مي‌خوانيد، ‌ نگاهي به گزارش مذكور است كه توسط شركت كنترل كيفيت هواي شهرداري تهران تهيه شده و آينه تمام نمايي از آلودگي هواي تهران در سال اخير را پيش رو قرار مي‌دهد. با خواندن اين گزارش خواهيد دانست در سال 95 كدام منابع آلودگي هوا چه اندازه توليد داشته‌اند و وضعيت كدام مناطق شهر بحراني تر است.

نمودار

 

کد خبر 373014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha