دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره محیط زیست عراق با بیان اینکه ۶۰ درصد فاضلاب کرج در شهر رها می‌شود از فقدان نظارت در این خصوص انتقاد کرد.

پساب

به گزارش ايلنا، حميد رضا لشگري، رئیس اداره محیط زیست‌کرج با انتقاد ازنبود متولی مشخص برای رسیدگی به وضعیت آبیاری مزارع استان البرز در قانون گفت: اگر مصوبات قانونی شفاف باشد هیچگاه شاهد چنین تخلفاتی نمی‌شویم.

لشکری با بيان اینکه بسیاری از مزارع استان البرز که در آنها صیفی‌جات ومحصولات علوفه‌ای کشت و تولید می‌شود با فاضلاب خانگی آبیاری می‌شوند، گفت: متاسفانه این پدیده در قانون به صورت مستقیم یک متولی ندارد. در سال 86 دولت وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت ودرمان،کشور و نیرو را موظف کرد تا به این به موضوع رسیدگی کند و در این قانون وظیفه‌ای برای سازمان حفاظت محیط زیست پیش‌بینی نشده‌است.

وی درادامه افزود: از آنجا که جابجایی حتی یک سنگ در طبیعت، ممکن است موجب تغییراتی در اکو سیستم ‌شده و به محیط زیست ربط پیدا می‌کند، سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه خود می‌داند در این موضوع دخالت کند. زیرا وقتی فاضلاب وارد آب وخاک می‌شود آلودگی آب‌های زیرزمینی و خاک را به همراه دارد و پیگیری آن جزو وظایف ما است.

  • فاضلاب کرج در شهر رها هستند

وی همچنین گفت: در بسیاری مواقع شاهدیم که فاضلاب یک شهر ،روستا ویا یک شهر بدون آنکه نظارتی برآن صورت گیرد در شهرها رها می شوند. برای نمونه در استان البرز شهرهای بسیاری هستند که به دلیل نداشتن فاضلاب شهری، پساب‌های خانگی آنها سلامت شهر و شهروندان را به مخاطره می‌اندازند. محمد شهر، کمال شهر، ماهشهر و... نمونه‌ای از این دست هستند که پساب حاصل از فاضلاب آنها جمع آوری نشده ودر شهر رها هستند چون شبکه جمع آوری ندارد. البته از این پساب‌ها در کل کشور زیاد داریم.

رئیس اداره محیط زیست‌کرج درادامه با اشاره به‌ اینکه در کرج نیز تنها 40 درصد پساب‌های شهری جمع‌آوری و تصفیه می‌شوند گفت : مابقی پساب‌های این شهر نیز روزانه وارد چاه‌های جاذب شده و یا داخل جوی‌های شهری می‌شوند.

کد خبر 372973

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha