دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

پس از انتقادهای شدید معلمانی که در امتحانات نهایی سال ۹۵جزو مراقبان یا تصحیح‌کنندگان اوراق امتحانی بوده‌اند به پرداخت نشدن حق‌الزحمه خویش و انعکاس آن در روزنامه همشهری، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: «بخشی از معوقات حق‌الزحمه امتحانات در هفته گذشته پرداخت شده‌است.»

به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، فخرالدين احمدي‌دانش‌آشتياني در حاشيه بازديد از نمايشگاه قرآن البته وعده داد كه مابقي‌ حق‌الزحمه‌ها نيز تا پايان خرداد امسال پرداخت مي‌شود.

اين اظهارات وزير آموزش و پرورش در حالي است كه بسياري از معلمان ديروز در تماس با خبرنگار همشهري عنوان كردند كه هنوز ريالي از حق‌الزحمه امتحانات خرداد 95را دريافت نكرده‌اند. اين گروه از معلمان خواستار توضيحات بيشتر وزير شدند تا مشخص شود اين «بخشي از معوقات حق‌الزحمه امتحانات» را به كدام معلمان پرداخت كرده‌اند.

معلماني كه در امتحانات نهايي خرداد، شهريور و دي 95در حوزه‌هاي امتحاني(اجرايي) جزو مراقبان بودند و يا در حوزه‌هاي تصحيح، وظيفه صحيح كردن اوراق امتحاني را داشته‌اند تا‌كنون حق‌الزحمه خويش را دريافت نكرده‌اند. همشهري طي گزارشي موضوع بي‌رغبتي معلمان به تصحيح اوراق امتحانات نهايي را مطرح كرد كه در آن معلمان دلايل خود را اعلام كردند.

نبود انگيزه بين معلمان براي تصحيح اوراق امتحانات نهايي موجب شد تا اين كار به معلمان كم‌تجربه سپرده شود. وزير آموزش و پرورش هم به گزارش همشهري درخصوص تمايل نداشتن معلمان به تصحيح اوراق امتحانات نهايي نيز اينگونه واكنش نشان داد: «شأن و مقام معلمان فراتر از آن است كه به واسطه عدم‌دريافت حق‌الزحمه امتحانات، از حضور در حوزه‌هاي تصحيح اوراق خودداري كنند.»

يك معلم كه پيش از اين در گفت‌وگو با همشهري از بي‌ميلي خود و همكارانش در اين كار گفته بود، در واكنش به اين اظهارات وزير گفت: «اي كاش خودشان سري به حوزه‌هاي تصحيح اوراق امتحانات نهايي بزنند تا ببينند كسي كه حق‌الزحمه خرداد95 را دريافت نكرده آيا تمايلي به تصحيح اوراق امتحانات نهايي دارد؟ تاكنون هيچ‌گاه حق‌الزحمه وزير و مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش با تأخير يكساله پرداخت نشده تا بدانند آيا انگيزه‌اي باقي مي‌ماند.»

معلمان اميدوارند تا قبل از عيد فطر و آغاز مسافرت‌هاي تابستاني، وعده مسئولان آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه درخصوص پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهايي خرداد، شهريور و دي95 عملي شود.

کد خبر 372914

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha