مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس و تسلا در پیامی توئیتری اعلام کرد پروژه پرتاب راکت فالکون هوی که قصد دارد اولین توریست‌های فضایی را به ماه ببرد، از چهار ماه آینده آغاز خواهد شد.

ایلان ماسک

براساس گزارش ساينس الرت، اين راكت علاوه بر ارسال توريست‌هاي فضايي به ماه، درواقع بشر را به عمقي از فضا خواهد برد كه پيش از ان تجربه آن را نداشته‌است.

ايلان ماسك و شركت فضايي‌اش اسپيس ايكس براي ماه‌هاي آينده تحقق دستاورد‌هاي خيره‌كننده زيادي را برنامه‌ريزي كرده‌است و در جديد‌ترين توئيت خود در پاسخ به پرسشي درباره برنامه اين شركت براي پرتاب راكت Falcon Heavy اعلام كرد که پرتاب راکت بر اساس برنامه از پیش تعيين شده در ماه‌های آينده انجام خواهد شد و اولين گروه از توريست‌هاي فضايي را تا چهار ماه آينده به فضا خواهد برد.

راكت فالكون هوي درحال حاضر قدرتمند‌ترين راكت در جهان است كه از توانايي حمل 54 تن بار برخوردار بوده و قرار است در پروژه بلند‌پروازانه شرکت اسپیس ایکس در سفر به مريخ نيز نقشي كليدي را به عهده داشته‌باشد. در واقع راکت Falcon Heavy در آماده سازی اسپیس ایکس برای آغاز مأموریت برنامه ریزی شده سفر فضانوردان به سیاره سرخ نقش مهمی را ایفا می کند.

این راکت روند اعزام نخستین سری از گردشگران به ماه را بهبود خواهد بخشيد، سفري كه قرار است 6 تا 7 روز به طول بيانجامد.

 

کد خبر 372671

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha