هادی نیلی: شاید خیلی از ما فکر کنیم دیگر در قرن بیست و یکم نباید خبری از خرافات باشد

اما یک نظرسنجی نشان می‌دهد از هر 3 نفر آمریکایی، یکی‌شان به وجود اشباح و بشقاب‌پرنده‌ها معتقد هستند. آنها گذشتن از زیر نردبان، بازکردن چتر در داخل خانه، رد شدن از جلوی آینه‌های شکسته و همچنین دیدن یک گربه سیاه در مسیرشان را بدیمن می‌دانند و فکر می‌کنند این‌طوری اوضاع زندگی‌شان به هم می‌ریزد.
بر اساس نظرسنجی مؤسسه ایپسوس که برای خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام شده، 23درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند به چشم خود یک شبح را دیده‌اند، یا حضورش را کاملا احساس کرده‌اند.

این خانه ما را نمی‌خواست
پات کانراد - یک زن پیمانکار ساختمانی 40ساله - یکی از این افراد است که به خاطر اینکه شب‌ها تلویزیون یا چراغ‌های منزلش بدون دلیل روشن می‌شدند و دخترش با یک دختر نامرئی گفت‌وگو می‌کرد، هراسان و فوری از آن منزل اسباب‌کشی کرد. او می‌گوید: «آن خانه می‌خواست ما را از خود بیرون بیندازد. ما باید آنجا را ترک می‌کردیم تا خانه به آرامش برسد».
48درصد آمریکایی‌ها به وجود پدیده‌های عجیب و غریب معتقد هستند. بر اساس این نظرسنجی، 34درصد آمریکایی‌ها به وجود بشقاب‌پرنده‌ها اعتقاد دارند و 14درصد هم با اصرار می‌گویند که بشقاب پرنده‌ها را به چشم خود دیده‌اند. همچنین 19درصد آمریکایی‌ها از قدرت فوق‌العاده جادوگران و سحر و جادو می‌ترسند.
حدود 48درصد از مردم آمریکا هم به حس ششم باور دارند. با وجود این، تنها نیمی از این افراد گفته‌اند که با اطرافیان‌شان از این‌گونه اعتقادات حرف می‌زنند.
شاید جالب باشد بدانید در آمریکا تعداد افرادی که به شبح اعتقاد دارند، برابر با تعداد افرادی است که طرفدار بازی بیسبال هستند.

مجردها و غیرمذهبی‌ها خرافاتی‌ترند
23درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که آنها خودشان شخصا با اشباح ملاقات داشته‌اند یا حضور کس دیگری را در کنارشان احساس می‌کنند. اکثر افرادی که معتقدند اشباح با آنها ارتباط دارند، افراد مجرد و کاتولیک‌هایی هستند که چندان پایبند اعتقادات دینی‌شان نیستند و در مراسم کلیسایی شرکت نمی‌کنند.
موریس سواندر 66ساله از جمله کسانی است که به وجود اشباح اعتقاد دارد. این افسر سابق نیروی دریایی مدعی است که در دوران کودکی‌اش یک شبح را با تفنگ زده است.
او می‌گوید: «یک شب از خواب بیدار شدم و یک شبح سفید را در کمد اتاقم دیدم. صبح زود که از خواب بیدار شدم، دیدم که سوراخی در تی‌شرت سفیدم ایجاد شده است. یادم آمد که دیشب آن شبح را با تیر زده بودم. البته پدر و مادرم از کاری که کرده بودم اصلا خوش‌شان نیامد!»

اینجا یک غریبه هست
حدود 30درصد از مردم آمریکا وجود فرد دیگری را در اتاقشان احساس می‌کنند. دنی اسکانس 44ساله -وکیلی در فلوریدا- یکی از این افراد است. او مدعی است که در دوران نوجوانی‌اش اشباحی را که در آسمان تردد می‌کرده‌اند، می‌دیده است.
دنی می‌گوید: «من اطلاعات کمی در مورد هلی کوپترها و هواپیماها دارم اما باور کنید چیزهایی که می‌دیدم در اثر دود هواپیما یا حرکت هلی‌کوپترها در آسمان ایجاد نشده بودند».
ساکنان روستاها و شهرهای کوچک آمریکا اعتقاد راسخی به وجود جادوگران دارند. نکته جالب این است که افراد کم‌درآمد، تحصیل‌نکرده و سیاه‌پوستان، بسیار بیشتر از سفیدپوستان تحصیل‌کرده به وجود ورد و جادو ایمان دارند.
حدود یک‌پنجم افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی، خود را آدم‌های خرافاتی می‌دانند. حدود 26درصد از افراد شهری خود را خرافاتی می‌دانند و با خود چیزهایی حمل می‌کنند که برایشان شانس می‌آورد.

مردها خرافاتی‌ترند
نکته جالب اینکه مردهای مجرد خیلی خرافاتی‌تر از زنان مجرد هستند. در این مطالعه مشخص شده که شمار افراد خرافاتی
- مثلا افرادی که هیچ‌گاه جرات نمی‌کنند از زیر نردبان رد شوند، عروس خود را تا قبل از جاری‌شدن صیغه ازدواج نگاه نمی‌کنند، از عدد 13 دوری می‌کنند، از گربه‌های سیاه فراری‌اند و فقط در بیرون از خانه خود چتر باز می‌کنند - بسیار زیاد است.
ضمنا دموکرات‌ها خرافاتی‌تر از جمهوریخواه‌های آمریکا هستند و لیبرال‌ها از هر 2 گروه ذکرشده، خرافاتی‌ترند.
این نظرسنجی 2هفته پیش و از طریق مصاحبه تلفنی با 4هزار آمریکایی بالغ انجام شده است.

کد خبر 37265

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز