همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم رقابت‌های لیگ جهانی والیبال موفق شد در دیداری ماراتن‌گونه با نتیجه ۳ بر ۲ بلژیک را شکست دهد.

والیبال

والیبال

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار ایران و بلژیک در هفته دوم لیگ جهانی والیبال از ساعت 21:10 در سالن 12 هزار نفری آزادی آغاز شد و تیم ملی ایران موفق شد با نتیجه 3 بر 2 در دیداری ماراتن‌گونه بلژیک را شکست دهد.

شاگردان کولاکوویچ موفق شدند در ست‌های دوم، سوم و پنجم پیروز شوند و ست‌های اول و چهارم را مغلوب شدند.

  • ست اول

در ست نخست ایران با ترکیب معروف، قائمی، عبادی پور، غلامی، غفور و مصطفی حیدری وارد میدان شد و امتیاز اول را ملی پوشان کشورمان کسب کردند و کار خود را با برتری ادامه دادند. حتی 5 بر 2 هم جلو افتادند که این کار سرمربی بلژیک را وادار به گرفتن وقت استراحت کرد تا فشار ایران کمتر شود.

در ادامه کار محمد موسوی برای نخستین بار در این دوره برای ایران به میدان رفت.
در میانه ست دو تیم برابر پیش رفتند و تیمی برتر نبود و تماشاگران با گرفتن هر امتیاز توسط ایران به شدت ملی پوشان را تشویق می کردند.

هنگامی که بلژیکی ها دو امتیاز یعنی 20بر 18 پیش افتادند کولاکوویچ سرمربی کشورمان درخواست وقت استراحت کرد و بلافاصله صالح افزون به جای معروف وارد میدان شد.
سر مربی بلژیک در یک صحنه به امتیازی که به ایران دادند معترض بود و درخواست ویدیو چک کرد که ثمری نداشت و حساب کار 20 بر 20 شد.
این ست در حالی 25 بر 23 به پایان رسید هنوز هم ظرفیت سالن به صورت کامل پر نشده بود و تعدادی صندلی باز هم خالی بود.

هفته دوم رقابت‌هاى لیگ جهانى از نوزدهم تا بیست و یکم خردادماه با حضور تیم‌هاى ایران، آرژانتین، بلژیک و صربستان در سالن 12 هزار نفرى آزادى برگزار مى‌شود.

  • ست دوم

در ست دوم شاگردان کولاکوویچ همانند ست اول با قدرت آغاز کردند و 3 بر یک و در ادامه 5 بر 3 پیش افتادند، اما این برتری چندان ادامه نداشت و بلژیکی ها که نشان داده اند کم اشتباه هستند خیلی زود بازی را مساوی کردند.
ملی پوشان کشورمان در ادامه سه امتیاز پیاپی را کسب کردند تا این اتفاق درخواست وقت استراحت برای حریف داشته باشد.
اختلاف به 7 امتیاز رسیده بود و حرکات سرعتی در دستور کار ملی پوشان بود. برخلاف ابتدای بازی بلژیکی ها سردرگم بازی می کردند و محو نمایش خوب بازیکنان کشورمان شده بودند.
روند برتری ملی پوشان ادامه داشت و بلژیک عملا حرفی برای گفتن در این گیم نداشت و در نهایت شاگردان کولاکوویچ با حساب 25 بر 17 به پیروزی رسیدند.

حامد همایون خواننده محبوب پاپ، در سالن حضور دارد و در بین ست‌ها و هنگامی که تیم‌ها در حال استراحت هستند به اجرای موسیقی می‌پردازد.

  • ست سوم

در ست سوم بلژیک کار را خوب آغار کرد و آمده بود که ناکامی گیم قبل را جبران کند و 7 بر 4 هم جلو افتاد.
در ادامه بازیکنان کشورمان اختلاف را کمتر کردند و دفاع خوب معروف دو تیم را در امتیاز 11 برابر کرد.
نمایش خوب شاگردان کولاکوویچ متوقف نشد و حساب کار 16 بر 13 به سود ایران جلو رفت.
اختلاف به وجود آمده تا آخر ادامه یافت و بلژیکی‌ها که تا اینجای کار پدیده مسابقات لیگ جهانی بوده اند، کار را تمام شده می دیدند و هرچند اختلاف را کم کردند، اما در نهایت 25 بر 22 بازنده شدند.

  • ست چهارم

در ست چهارم بلژیک برتر آغاز کرد اما رفته رفته همه چیز برابر شد و آبشار و بلافاصله سرویس میلاد عبادی پور ایران را دو امتیاز یعنی 10 بر 8 پیش انداخت.
در ادامه بلژیکی‌ها با دفاع و حمله بهتر اختلاف را کمتر کردند و حساب کار 13 بر 13 برابر شد.
دو تیم در این ست در دفاع و حمله خوب بودند.
حساب کار 20 بر 20 بود که سعید معروف جای خود را به صالح افزون داد، اما یک امتیاز بعد به میدان بازگشت.
امتیازهای آخر کاملا حساس شده بود و بلژیکی‌ها مانند دو گیم قبلی مغلوب نمی‌شدند.
خراب شدن دو سرویس در لحظات حساس آه از نهاد هواداران بلند کرد و بلژیک را به امتیاز 24 رساند و آنها توانستن در پایان 25 بر 23 به برتری برسند.

موسی سلامت جانباز دفاع مقدس هم با پرچم و لباس قرمز به سالن آزادی آمده است.

  • ست پنجم

در ست پنجم که برنده بازی را مشخص می‌کرد، شاگردان کولاکوویچ در تیم ایران آمده بودند که نخستین بازی خانگی را با برد پشت سر بگذارند و بر همین اساس بهتر آغار کردند و 4بر 2 و در ادامه 5 بر 3 پیش افتادند.
برتری کاملا از آن ایران بود و اختلاف به 4 امتیاز و نتیجه 11 بر 7 رسید و لحظه به لحظه به پیروزی نزدیک می شد.
در نهایت ملی پوشان کشورمان در ست پنجم توانستند 15 بر 12 به پیروزی رسیده و در یک بازی سنگین 3 بر 2 برنده شوند.

کد خبر 372646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha