پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم انگلیس برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام و انتخاب ۶۵۰ نماینده به پای صندوق‌های رأی رفتند تا در نهایت حزبی که اکثریت آراء را به دست می آورد، کابینه این کشور را تشکیل دهد.

انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، مردم انگلیس از دقایقی پیش برای شرکت در انتخابات پارلمانی زودهنگام و انتخاب ۶۵۰ نماینده به پای صندوق‌های رأی رفتند تا در نهایت حزبی که اکثریت آراء را به دست می آورد، کابینه این کشور را تشکیل دهد.

جرمی کوربین رهبر حزب مخالف کارگر که رسانه ها از رقابت تنگاتنگ وی با ترزا می نخست وزیر کنونی انگلیس در انتخابات زودهنگام پارلمانی امروز در این کشور خبر می دهند؛ با حضور در شعب اخذ رأی؛ رأی خود را به صندوق ها انداخت.

این در حالیست که ترزا می نیز تنها به فاصله چند دقیقه رأی خود را به صندوق انداخت.

خبرنگار ایندیپندنت بدون اشاره به میزان استقبال مردم از انتخابات امروز برای تعیین سرنوشت رئیس دولت این کشور از حساس بودن نتایج حاصله سخن گفت.

برخی رسانه ها نیز حوادث تروریستی منچستر و لاندن بریج را بر نتیجه انتخابات امروز مؤثر اعلام کرده اند.

این در حالی است که برخی منابع از تدابیر شدید امنیتی در منچستر و اطراف مراکز رای گیری همزمان با برگزاری انتخابات از بیم اقدامات تروریستی خبر می دهند.

انتخابات پارلمانی در انگلیس از ساعت ۷ صبح در این کشور آغاز و تا ساعت ۱۰ شب به وقت محلی ادامه خواهد یافت.

ترزا می نخست وزیر کنونی این کشور از حزب محافظه کار با انتشار پیامی در صفحه فِیس بوک خود از مردم خواست تا برای آینده ای بهتر به وی رأی دهند.

با توجه به نیاز ترزا می نخست وزیر انگلیس به برخورداری از اکثریت قاطع‌تر در پارلمان این کشور، وی در اقدامی انتخابات زودهنگام در این کشور را اعلام کرده بود.

انتخابات امروز به دلیل آغاز مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت اهمیت بسیاری برای هر دو حزب پیشتاز در این کشور دارد.

ترزا می زمانی که برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام کرد، محبوبیت مردمی بالائی داشت و محبوبیت حزب مخالف کارگر افت کرده بود. همین امر، وی را وسوسه کرد تا از این موقعیت سیاسی استفاده کند.

با این حال، آخرین نظرسنجی‌ ها حاکیست که فاصله حزب کارگر و محافظه‌کار (موسوم به توری) هر روز کمتر می‌ شود.

کد خبر 372570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha