همشهری آنلاین: سازمان غذا و دارو، سرایت بیماری خطرناک از طریق خفاش‌ها به خرما‌های بم را تکذیب کرد.

سازمان غذا و دارو

به گزارش همشهري آنلاين، معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود: جای بسی تاسف دارد که ساخت و انتشار شایعات در خصوص فراورده‌های غذایی به تفریح جذابی در کشور ما تبدیل شده و حالا حالا ها قصد فروکش ندارد.

سمیره صباح گفت: آتش شایعات یکبار به بهانه خرما های سمی شده توسط داعش، فراگیر و بار دیگر سخنش درباره خرما های بم پراکنده می‌شود.

وی ضمن درخواست از مردم برای بالا بردن قدرت تحلیل خود در مواجه با شایعات اظهار داشت: گرچه استعلامات از بم خط بطلان بر شایعات کشید اما بد نیست مردم بدانند که اصولا در خود بم به ندرت خفاشی مشاهده می‌شود که بخواهد دستاویز چنین شایعاتی پیرامون خرماهای آن باشد و مهمتر آنکه خرماهای فراوری شده این شهرستان، قطعا با نظارت مسئول فنی و کسب تائیدیه‌های بهداشتی در مراکز فروش عرضه می‌شوند.

معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: تنها راه علاج بیماران شایعه ساز عدم توجه به مطالب کذب آنها و سنجش مطالب مطروحه با مبانی عقلی و علمی و عدم انتشار آنها می‌باشد ضمن آنکه امید می‌رود پلیس فتا در کنار فعالیت‌های فرهنگی خود برای ارتقای فرهنگ " نه به شایعات"، به مبارزه بیش از پیش با اخلالگران فضاهای مجازی اهتمام بورزد و متخلفان را به جامعه معرفی کند تا جرم بودن این شوخی‌های سیاه برای مردم بهتر عیان شود.

کد خبر 372504

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha