همشهری آنلاین: رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی به عنوان کاندیدا شرکت نخواهم کرد.

رییس سازمان نظام پزشکی

به گزارش ایرنا، علیرضا زالی افزود: دلیل خاصی برای نامزد شدن در این دوره از انتخابات ندارم.

وی اظهار کرد: اینجانب در طول یکی دو هفته اخیر به برخی از بزرگان جامعه پزشکی به صورت شفاهی اعلام کرده ام که نامزد این دوره از انتخابات نخواهم بود.

زالی ادامه داد: پس از ماه مبارک رمضان به صورت تحلیلی مسائل فعلی و فرصت‌ها و تهدیدها و نیز استراتژی‌های آتی سازمان نظام پزشکی را در جمع رسانه‌ها تبیین خواهم کرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی هر چند بیان کرد که نامزد این دوره از انتخابات نظام پزشکی نخواهد بود در عین حال از جامعه پزشکی خواست که در این عرصه به عنوان نامزد شرکت کنند تا انتخاباتی پرشور برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: آغاز ثبت نام برای نامزدشدن در این انتخابات از 14خرداد شروع می‌شود و تا 20 خرداد هم ادامه دارد.بر اساس آمارها تاکنون 30 تا 35 تن در این عرصه ثبت نام کرده اند اما از همه می‌خواهم کسانی که توانمند هستند در انتخابات شرکت کنند.

وی تصریح کرد: من از سال 1372 در سازمان نظام پزشکی در مسئولیت‌های مختلف از مشاور تا معاون، قائم مقام و رئیس کل سازمان انجام وظیفه کرده ام ؛ بنابراین نیاز است نیروهای تازه نفس ، با انگیزه نوین و استراتژی مدرن و پویاتر در این انتخابات حضور پیدا کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: اکنون نظام پزشکی نیاز به نیروهای باتفکر و مترقی دارد و افرادی مانند من باید صحنه نوینی را برای نیروهای دارای سلایق مدیریتی جدید و تفکرات نوین مدیریتی فراهم کنند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز سازمان نظام پزشکی مسیر خودش را به خوبی پیدا کرده و تلاش ما در سال‌های اخیر این بوده است که جایگاه نظام پزشکی به عنوان یک کنشگر باشد و اکنون بخشی از آن به فعلیت درآمده است و نیاز به کار تیمی و همگرایی بیشتر دارد.

زالی اظهار کرد: قانون سازمان نظام پزشکی را نیز یک قانون مترقی می‌دانم و توصیه به کسانی که دور بعد می‌خواهند وارد نظام پزشکی شوند این است که به فعلیت رساندن این قانون با استراتژی خاصی را دنبال کنند.

  • فضای نظام پزشکی غیرسیاسی است

این مقام مسئول سازمان نظام پزشکی ادامه داد: فضای نظام پزشکی غیرسیاسی است و به سمت فضای فنی و تکنیکال پیش می‌رود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: جامعه پزشکی مملو از نیروهای پرتوان،‌ با انگیزه، خوش فکر، مترقی،‌آگاه، عالم، خدوم و دلسوز است بنابراین این ظرفیت فراوان جامعه پزشکی اقتضا می‌کند تمام افرادی که در این جامعه خدوم هستند به عنوان نامزد در این صحنه حضور پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در این دوره با سطح بهتری از مشارکت رو به رو باشیم و البته یکی از جنبه‌های افزایش سطح مشارکت حضور نامزدهای علاقه مند و باانگیزه است و استدعا دارم در این چند روز باقیمانده جامعه پزشکی در بخش کاندیداتوری شرکت کنند.

زالی ادامه داد: انتظار دارم جامعه پزشکی با پذیرش احساس مسئولیت اجتماعی در این عرصه استعداد و ظرفیت‌های خودشان را متبلور سازند.

وی خاطرنشان کرد: نظام پزشکی یک نهاد مستقل مدنی با بیش از نیم قرن سابقه است و یکی از جنبه‌های اعتلاء بخشیدن و اقتدار آفرینی این سازمان قدرمطلق حضور اعضای جامعه پزشکی در فرایندهای انتخاباتی است که از گوشه و کنار نواهای جدید مشارکت جویانه مترنم است که باید این را به فال نیک گرفت.

زالی گفت: اکنون نظام پزشکی در جایگاهی قرار دارد که هر فرد با هر گرایش سیاسی می‌تواند با تعامل و متانت و با پذیرش محترمانه سایر سلایق سیاسی در سازمان حضور یابد، چون اکنون فضای این سازمان سیاسی نیست.

وی اضافه کرد: یکی از مکان‌هایی که امکان همگرایی، همدلی و حرکت جمعی با عدم توجه به گرایش و سلایق سیاسی می‌توان به عنوان یک نهاد متصور بود، نظام پزشکی است و گروه‌های سیاسی اگر قرار باشد در یک نهاد به یک تعامل سازنده برای پیشرفت در حوزه سلامت در کنار هم بنشینند نظام پزشکی مصداق این موضوع است.

وی اظهار داشت: تجربه دفاع مقدس که جامعه خدوم پزشکی کشور بدون ملاحظات سیاسی خاص دوشادوش هم افتخارآفرینی می‌کردند یکی از دلایلی است که امروز این امکان را فراهم می‌کند که بسیاری از افراد دور از نگاه سیاسی در دفاع مقدس در کنار سایر افراد مجاهدت کردند و این ظرفیت مقدس فعلی در سازمان نظام پزشکی تکرار پذیر خواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: مسائل نظام پزشکی به گونه ای است که می‌توان با بهره جستن از همه علایق سیاسی راهبردهای مشترک و مبتنی بر خرد جمعی را به انتظار نشست و از همه آحاد جامعه پزشکی برای شرکت در این انتخابات دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: فضای حاکم بر هیات نظارت بر انتخابات و فضای عمومی کشور به گونه ای است که پیش بینی می‌شود که نگاه حداکثری حزبی و پرهیز از کج سلیقگی‌های حذفی در این دوره از انتخابات نظام پزشکی متصور خواهد بود.

زالی اضافه کرد: بالابودن سطح مشارکت آحاد جامعه پزشکی موجب خواهد شد نظام پزشکی نقش اثربخشی در عرصه سلامت کشور ایفا کند چون امروز حوزه سلامت نیز مورد التفات دستگاه‌های ارشد کشوری است و دولت منتخب نیز بنا دارد تا به حوزه سلامت بیشتر از گذشته توجه کند.

کد خبر 372498

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha