همشهری آنلاین: پیتر سالیس صداپیشه شحصیت والاس در انیمیشن «والاس و گرومیت» در ۹۶ سالگی درگذشت.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، پیتر سالیس بازیگر انگلیسی که برای صداپیشگی در نقش والاس در انیمیشن «والاس  و گرومیت» شناخته می‌شود، در خانه‌اش در لندن درگذشت.

مدیر برنامه‌های وی با اعلام این خبر از مرگ وی در آرامش و در کنار خانواده‌اش یاد کرد.

وی که از سال ۲۰۱۰ از بازیگری اعلام بازنشستگی کرده بود در سیتکام مشهور بریتانیایی «آخر تابستان» در نقش نورمن کلگ بازی می‌کرد و تنها بازیگری بود که در همه ۲۹۵ اپیزود این نمایش که از ۱۹۷۳ تا ۲۰۱۰ ادامه داشت، نقش‌آفرینی کرده بود.

او همچنین صداپیشه نقش «موش» در سریال «باد و بیدها» بود و در قسمت‌های مختلف «دکتر هو» نیز بازی کرده بود.

بازی او در سریال‌های مطرح موجب شد تا او در دنیای خارج از بریتانیا نیز شناخته شود و در فیلم‌های آمریکایی نیز جلوی دوربین برود.

سال ۱۹۸۲ و زمانی که این بازیگر بریتانیایی شصت و چند سال داشت، به پروژه «والاس و گرومیت» ملحق شد.  وی در مصاحبه‌ای گفته بود از این که در این پروژه سهیم شده بسیار خوشحال است و بازی در چنین سریالی آن هم در این سن و سال برایش دلگرم کننده است.

«والاس و گرومیت» انیمیشن خمیری بریتانیایی است که توسط نیک پارک از آردمان انیمیشنز ساخته شده است. این مجموعه شامل فیلم‌های کوتاه و بلند است و بر شخصیت والاس مردی خوب و خلاق و مخترع و گرومیت سگ ساکت و باهوش و باوفای او متمرکز است. پیتر سالاس تا سال ۲۰۱۱ صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشت و پس از آن بن نایتهد این مسئولیت را برعهده گرفت.

کد خبر 372364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha