همشهری آنلاین: شمار کشته‌شدگان تظاهرات اعراض‌آمیز در پایتخت افغانستان به ۷ نفر رسید و دست کم ۱۰ تن نیز در این تظاهرات زخمی شدند.

۴ کشته در درگیری معترضان و پلیس افغانستان

به گزارش ایرنا، مردم کابل از ساعت 10 صبح روز جمعه در اعتراض به گسترش ناامنی ها در افغانستان، به ویژه انفجار مهیب روز چهارشنبه پایتخت دست به تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت زدند.

تظاهرکنندگان شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «ما عدالت و امنیت می خواهیم» سرمی دادند و خواستار استعفای رئیس جمهوری و رئیس اجرائی دولت از مقام خود شدند.

دسته ای از معترضان خشمگین به بیمارستان «ایمرجنسی» کابل در منطقه وزیراکبرخان هجوم بردند و جسد دو تن از کشته شدگان در تظاهرات امروز را به میان جمعیت آوردند.

شبکه های اجتماعی افغانستان گزارش دادند که ژنرال «عبدالرشید دوستم» که از حدود دو هفته قبل در ترکیه به سر می برد، امروز برای پیوستن به تظاهرات خود را به کابل رسانده است.

«احمد ضیاء مسعود»، نماینده پیشین رئیس جمهوری افغانستان در امور اصلاحات و حکومتداری خوب نیز در میان جمعیت تظاهرکننده، حضور یافته است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که از مناطق مختلف در میدان زنبق، نزدیک محل انفجار مهیب روز چهارشتبه که به کشته شدن 100 تن و زخمی شدن بیش از 400 تن انجامید، گرد آمدند، قصد داشتند که به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کنند که با تیراندازی هوائی و یورش ماموران نظامی مواجه شدند.

ماموران پلیس با ماشین های آب پاش و گاز اشک آور نیز مانع حرکت دسته های معترضان به خیابانی که کاخ ریاست جمهوری و قصر سپیدار، محل استقرار رئیس اجرائی دولت افغانستان در آن قرار دارد، شدند.

برخی از گردانندگان این تظاهرات به خبرنگاران گفتند که این تظاهرات تا زمان دستیابی به خواسته های خود این محل را ترک نخواهند کرد.

کد خبر 372081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha