سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

شورای صنفی نمایش در شرایطی رأی به پایان زودهنگام نمایش عمومی یک فیلم دفاع‌مقدسی داده که «ویلایی‌ها» را می‌توان تازه‌ترین قربانی برنامه‌ریزی نامناسب اکران در زمان‌های نه‌چندان مناسب سال دانست.

به گزارش همشهري، نخستين تجربه كارگرداني منير قيدي و پديده جشنواره فاجعه‌بار سي‌و‌پنجم در حالي در اكران دوم بهار روي پرده سينماها رفت كه قرار بود نمايش آن تا پايان رمضان ادامه داشته باشد. همزمان شدن اكران ويلايي‌ها با اوج روزهاي تبليغات انتخاباتي و در ادامه، آغاز فصل امتحان‌هاي مدارس و دانشگاه‌ها باعث شد اين فيلم دفاع‌مقدسي حتي در سالگرد آزادسازي خرمشهر هم چندان ديده نشود و حالا خبر مي‌رسد اكران آن كمتر از يك هفته ديگر پايان مي‌يابد.

  • قرباني مظلوم فصل نامناسب

آغاز‌ ماه مبارك رمضان در كنار سهم اندك ويلايي‌ها از تبليغات رايگان صدا و سيما هم مزيد بر علت شد تا اين فيلم با فروشي كمتر از 350ميليون تومان در 20روز، به فكر خداحافظي از پرده‌هاي سينما باشد. از روزهاي باقيمانده نمايش عمومي ويلايي‌ها تا پيش از چهارشنبه 17خرداد، 2روز تعطيلي رسمي 14و 15خرداد است و آغاز سفرهاي نيمه خرداد هم باعث مي‌شود عوامل فيلم چندان به فروش روزهاي آينده دلخوش نباشند.

ويلايي‌ها كه تصويري تازه از نقش مادران، زنان و همسران در نخستين روزهاي آغاز دفاع‌مقدس ارائه داده، پس از تعطيلات نيمه‌خرداد جاي خود را به فيلمي تازه مي‌دهد و مظلومانه از پرده‌ها پايين مي‌آيد. اين در حالي است كه گفته مي‌شود تلاش‌هاي دست‌اندركاران توليد و اكران فيلم براي افزايش سهميه تيزرهاي رايگان تلويزيون به جايي نرسيده و در عوض برخي فيلم‌هاي پرفروش همچنان بيشترين سهم را از تيزرهاي رايگان در اختيار دارند.

غلامرضا فرجي، سخنگوي شوراي صنفي نمايش روز دوشنبه از آغاز اكران 2فيلم تازه از چهارشنبه هفته آينده خبر داد. بر اين اساس، فيلم سينمايي «رگ خواب» به كارگرداني حميد نعمت‌الله از چهارشنبه 17خردادماه در گروه استقلال، جايگزين ويلايي‌ها مي‌شود و «زير سقف دودي» پوران درخشنده همزمان در گروه آزادي، به جاي «آشوب» كاظم راستگفتار روي پرده مي‌رود. براساس آنچه پيش‌تر اعلام شده بود، «مادر قلب‌اتمي» علي احمدزاده از امروز چهارشنبه 10خرداد در گروه سينمايي ماندانا جايگزين «تيك‌آف» مي‌شود و «2عروس» داوود موثقي هم از امروز به نمايش عمومي درمي‌آيد.

فرجي در مورد اكران زودهنگام فيلم‌هاي تازه به همشهري مي‌گويد: ويلايي‌ها و آشوب در 3هفته گذشته نتوانستند به كف فروش برسند و به همين دليل بايد جاي خود را به فيلم‌هاي تازه‌تر بدهند. البته شوراي صنفي نمايش با توجه به فضاي انتخابات رياست‌جمهوري، امتحان‌هاي مدارس و دانشگاه‌ها و آغاز ‌ماه مبارك رمضان تا آنجا كه مي‌توانست به اكران اين 2فيلم كمك كرد اما باز هم فروش فيلم‌ها مناسب نبود.

  • گلايه از اكران زودهنگام

پيش‌بيني سازندگان زير سقف دودي اكران عيد فطر بود اما فيلم حدود 2هفته زودتر به نمايش درمي‌آيد. پوران درخشنده در اعتراض به اين اكران زودهنگام گفته است: «برايم بسيار باعث تعجب است كه زير سقف دودي به جاي عيد فطر ناگهان از هفته آينده به سينماها مي‌آيد. نمي‌دانم چرا بايد چنين جريان خاصي وجود داشته باشد كه انگار دارد اكران فيلم‌ها را مي‌چيند.

در شرايطي كه تمام سالن‌هاي سينما در اختيار فيلم‌هاي كمدي است، تكليف فيلمسازي مثل من كه فيلم اجتماعي مي‌سازد، چيست؟ اصلا نمايندگان ما در خانه سينما و كانون كارگردانان چه مي‌كنند كه اينطور راحت فيلم‌هاي اجتماعي در اكران كنار گذاشته مي‌شوند؟» اين در حالي است كه سخنگوي شوراي صنفي نمايش اكران زودهنگام را به نفع زير سقف دودي مي‌داند!

کد خبر 371881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha