همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند فصل جاری را با کسب یک عنوان قهرمانی به پایان رساند. زردپوش‌های دورتموند در فینال جام حذفی آلمان، آینتراخت فرانکفورت را شکست داده و برای چهارمین بار قهرمان این رقابت‌ها شدند.

قهرمانی دورتموند

شامگاه شنبه (۲۷ مه / ۶ خرداد) فینال جام حذفی آلمان میان تیم‌های بوروسیا دورتموند و آینتراخت فرانکفورت انجام گرفت. حدود ۷۴ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین شاهد نبردی تنگاتنگ و پرهیجان بودند که در نهایت با پیروزی ۲ بر یک دورتموند به پایان رسید.

بوروسیا دورتموند فینال هفتاد و چهارمین دوره از جام حذفی آلمان را پرجنب و جوش آغاز کرد و از همان دقیقه نخست کوشید، حریف خود را زیر فشار بگذارد. دورتموندی‌ها در همان دقایق نخستین بازی توانستند دیوار دفاعی فرانکفورت را متزلزل کنند و اولین گل این دیدار را به ثمر برسانند. در دقیقه هشتم بازی بود که "دمبله"، ستاره فرانسوی بوروسیا دورتموند توپ را درون دروازه آینتراخت فرانکفورت جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

تیم فرانکفورت پس از گل خورده، آرام آرام بیدار شد و درصدد جبران گل برآمد. درخور توجه آن که دورتموندی‌ها نیز به جای آن که به فکر زدن گل دوم باشند، چهره‌ای تدافعی به خود گرفتند. چندی بیش نپایید که فرانکفورت به گل تساوی دست یافت. آنته ربیچ، مهاجم فرانکفورت در دقیقه ۲۹ از دومین فرصت گلزنی خود سود جست و توپ را وارد دروازه دورتموند کرد. نیمه نخست این دیدار با همین نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

در دقیقه ۶۷ بازی داور به نفع بوروسیا دورتموند سوت پنالتی زد و پی‌ير امریک اوبامیانگ، مهاجم خطرآفرین این تیم از نقطه پنالتی توپ را درون دروازه آینتراخت فرانکفورت جای داد تا قهرمانی تیمش قطعی شود.

این چهارمین بار در تاریخ ۷۴ ساله‌ جام حذفی آلمان است که بوروسیا دورتموند موفق می‌شود، عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به دست آورد. آخرین قهرمانی دورتموند در این مسابقات در سال ۲۰۱۲ در پی پیروزی بر بایرن مونیخ در پیکار نهایی حاصل شده بود.

 

کد خبر 371610

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha