همشهری آنلاین: پلیس بریتانیا از دستگیری یک زن مرتبط با حمله مرگبار منچستر خبر داد. به این ترتیب تعداد بازداشتی‌های این حادثه تروریستی به هشت نفر افزایش یافت.

manchester

این افراد مظنون به دست داشتن در طراحی و اجرای حمله انتحاری در شهر منچستر هستند؛ حمله‌ای که به زعم مقامات بریتانیا با پشتیبانی یک هسته تروریستی صورت گرفته است.

یان هاپکینیز، فرمانده پلیس شهر منچستر اعلام کرد تحقیقات به روشنی نشان می‌دهد که عامل این حمله به تنهایی عمل نکرده و از حمایت یک هسته تروریستی برخوردار بوده است. ژرار کلومب، وزیر کشور فرانسه نیز صبح چهارشنبه در گفتگو با یک شبکه خبری اعلام کرد سلمان عبیدی، بیست و دو ساله، متولد بریتانیا با تبار لیبیایی که سرویس‌های امنیتی بریتانیا از آن به عنوان عامل اصلی حمله یاد می‌کنند به طور آشکار با داعش در ارتباط بوده و بدون شک پیش از این به سوریه سفر کرده بود.

از سوی دیگر یک روز پس از دستگیری هشام عبیدی، برادر عامل اصلی حمله انتحاری منچستر در لیبی، یک منبع امنیتی در بریتانیا روز چهارشنبه اعلام کرد رمضان عبیدی پدر وی نیز در طرابلس، پایتخت، دستگیر شده است.

در پی این حمله که ۲۲ کشته و ۶۴ زخمی برجای گذاشت، دولت بریتانیا وضعیت هشدار امنیتی در سراسر کشور را در بالاترین حد خود قرار داد.

داعش چند ساعت پس از وقوع این حمله مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا سفر خود به بروکسل برای شرکت در نشست ناتو را محدود کرده است. از سوی دیگر آریانا گرانده، خواننده آمریکایی نیز که این حادثه تروریستی در زمان برگزاری کنسرت او روی داد، ادامه تور کنسرت‌های خود را به زمان دیگری
موکول کرد.

کد خبر 371306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha