همشهری آنلاین: نوبخت گفت: در دوره‌های گذشته کسانی که در آخرین مرحله تا ساعت ۲۴ باقی می‌ماندند، درب‌های شعبه بسته می‌شد و از افراد باقیمانده رای گیری می‌شد اما در رای‌گیری ۲۹ اردیبهشت ماه، نظر شورای نگهبان این بود که از ساعت ۲۴ به بعد هر رای اخذ شود مخدوش است.

به گزارش ايرنا، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت گفت: یک بخش ناشی از کمیت قابل ملاحظه و افزایش مشارکت نسبت به انتخابات قبل بود.

نوبخت افزود: براساس گزارش وزیر کشور، در برخی از حوزه ها تعداد صندوق ها در یک شعبه بیش از یک مورد بود؛ تعدادی که در نهایت باقی ماند ناشی از یک نوع الزامی بود که وزارت کشور برای تامین نظر شورای نگهبان داشت.

وی ادامه داد: در دوره های گذشته کسانی که در آخرین مرحله تا ساعت 24 باقی می ماندند، درب های شعبه بسته می شد و از افراد باقیمانده رای گیری می شد اما در رای گیری 29 اردیبهشت ماه، نظر شورای نگهبان این بود که از ساعت 24 به بعد هر رای اخذ شود مخدوش است و حتی امکان نوعی نگرانی برای ابطال وجود داشت.

وی افزود: براین اساس وزیر کشور این موضوع را به طور مشروح در هیات وزیران گزارش داد؛ نظر وی این بود که هیچ شبهه برای بحث انتخابات پیش نیاید.

  • تصویب برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها

سخنگوی دولت در ادامه به تصویب برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: این لایحه دولت برای تسهیلات ویژه اشتغال در روستاها در مجلس طرح شد و خوشبختانه با اکثریت به تصویب رسید.

نوبخت افزود: امروز نیز در مجلس شورای اسلامی جزئیات آن مورد بحث قرار گرفت که به دلیل داشتن ابهاماتی در ماده یک، مقرر شد کمیسیون برنامه و بودجه دوباره آن را بررسی کند تا هفته آینده بتوانیم در مجلس به آن به طور کامل رسیدگی کنیم.

وی اضافه کرد: نسبت به افزایش سطح اشتغال به ویژه در روستاها اقدامات اجرایی شروع شده است.

  • واکنش به حضور در دولت دوازدهم

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با شما برای حضور در دولت دوازدهم صحبتی شده است؟ گفت: فکر نمی کنم اکنون ضرورتی برای صحبت در این زمینه باشد.

نوبخت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر در دولت آینده حضور داشتید مهمترین تغییر در سیاست های کنونی شما چه خواهد بود؟ افزود: این صحبت شما من را به یاد پرسش هایی که از برخی داوطلبان برای نام نویسی به وزارت کشور مراجعه کرده بودند می اندازد؛ آنها نیز اظهارنظر می کردند، اجازه دهید دولت تشکیل شود بعد در خدمت شما خواهم بود.

  • تلاش دولت برای تامین اقلام مورد نیاز ماه رمضان

نوبخت درباره برنامه دولت برای تامین اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان نیز گفت: دولت همانند سال های گذشته تلاش می کند همه اقلام مورد نیاز مردم برای نیازمندی های ویژه ماه مبارک رمضان را تامین کند و نظارت کافی بر قیمت ها داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس اقداماتی که هر فصل برای سبد غذایی خانواده های تحت پوشش و نیازمند انجام می دادیم، با توجه به اینکه قرار بود این سبد غذایی اردیبهشت ماه تحویل داده شود اما برای اینکه شائبه انتخابات آن را مخدوش نکند آن را به بعد از انتخابات موکول کردیم و در روزهای آینده این سبد غذایی با اقلام بیشتر توزیع خواهد شد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت برای خروج از رکود مسکن براساس وعده های داده شده در مناظرات نامزدهای انتخاباتی نیز گفت: آنچه درباره مسکن وعده شده، در چارچوب مصوباتی بود که هیات وزیران داشت؛ در ارتباط با تکمیل پروژه مسکن مهر دولت در سال گذشته هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود.

نوبخت افزود: دو مصوبه دیگر در دولت برای افزایش 100 هزار مسکن روستایی و مسکن حمایتی و اجتماعی داشتیم که آن را با توجه به مصوبات، اجرایی خواهیم کرد.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا یارانه ای که پیش از انتخابات برای عده ای دوباره برقرار شد و رییس جمهوری دستور توقف آن را (به دلیل شائبه تبلیغات انتخاباتی) داد بعد از انتخابات وصل می شود؟ گفت: به طور حتم در این زمینه اطلاع رسانی می شود.

نوبخت درخصوص مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز افزود: براساس قانون بودجه امسال، مقرر شد میزان مستمری این خانواده ها به اندازه 20 درصد حداقل دستمزد شود؛ با توجه به اینکه حداقل حقوق و دستمزد در حد یک میلیون و 35 هزار تومان برآورد شد به طور متوسط نزدیک به 180 تا 200 هزار تومان باید افزایش می یافت.

وی ادامه داد: منبعی که قانونگذار برای جبران سه برابر کردن مستمری ها تعیین کرد از محل یارانه هاست بنابراین هر مقدار تا رساندن به سقف 200 هزار تومان باید از محل یارانه ها در نظر می گرفتیم.

 

کد خبر 371218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha