دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجله داستان به‌مناسبت هفت‌سالگی و هفتادوهفتمین شماره‌ انتشارش، ‌شماره‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌خردادماه را به مطالبی با حال و هوای روزنامه‌نگاری اختصاص داده است.

همشهری داستان هفت ساله شد

‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌روزنامه‌نگاری: دو روایت‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ در بخش درباره‌ زندگی، روایت دو تن از روزنامه‌نگاران باسابقه ـ محمد بلوری و فریدون صدیقی ـ است از حال‌وهوای مطبوعات در چند دهه پیش. ‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌در وادی مجله نگاری‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ نيز در بخش روایتهای داستانی، سرمقاله های سالگرد برخی از نخستین مجله‌های فرهنگي و ادبی ایران است به قلم شخصيت‌هاي صاحبنامی چون محمدتقی بهار، پرویز ناتل خانلری و... که همه آنها به دشواری‌های تداوم انتشار یک مجله ادبی پرداخته‌اند.

مجله داستان باز به‌مناسبت بيش از 500 داستان كوتاهي كه در اين هفتادوهفت شماره‌اش چاپ شده، پرونده‌ای در مورد داستان کوتاه در بخش ‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌درباره داستان‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ گردآوری كرده كه نگاهی گذرا به موقعیت فعلی این قالب داستانی و میزان اقبال مخاطبان و نویسندگان نسبت به آن در سطح جهان دارد.

خرداد با ماه رمضان مقارن است و مطلب ‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌خانه امن‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ در بخش ‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌روایت‌های مستند‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ اين شماره مجله داستان، روایت اولین تجربه سفر یک مبلغ است به روستایی کوچک در جنوب ایران در ماه مبارک رمضان. همچنين مطلب ‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌توپ سحری‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ در بخش كهن كه با تصاویری از ماه رمضان‌های تهران صد سال پیش، مخاطب را به حال‌وهوای آن روزها می‌برد.

در بخش داستان نيز، شش داستان از نويسندگاني چون محمد کشاورز، محسن عباسی، نسیبه فضل‌اللهی، شوبها رائو، مواسیر اسکلیر و نادین بیسموت منتشر شده است. از ديگر مطالب قابل اشاره در اين شماره انتشار فراخوان سومين دوره جايزه داستان تهران است كه مهلت ارسال اثر و ديگر جزييات جايزه در آن قيد شده.

به‌غير از اين‌ها، داستان‌ها و روایت‌هایی از كامبيز درم‌بخش، عباس عبدي، اصغر عبداللهي، جواد عليزاده، مصطفي جمشيدي، استفن كينگ، جونو دياز، توماس بلر و... در اين شماره منتشر شده است.

هفتادهفتمين ‌شماره‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‏‏‌‌‌‌ماهنامه داستان همشهری در260 صفحه با قیمت 7000 تومان، از اوايل خرداد در روزنامه‌فروشی‌ها وکتابفروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس مخاطبان است.

کد خبر 371048

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha