حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه: ماراتن انتخابات روز گذشته به پایان رسید و مردم کشورمان در چند هفته گذشته شاهد تبلیغات مناظرات و کمپین‌های انتخاباتی بودند و این روند را با صبر و حوصله خود پشت‌سر گذاشتند.

شواهد نشان مي‌دهد كه مردم حماسه ديگري را خلق كردند و حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي گسترده بوده است. صف‌هاي طويلي كه از صبح زود روز گذشته تشكيل شد، نشان داد كه مردم به نظام اسلامي و روند دمكراسي اعتقاد دارند و براي سرنوشت خود اهميت قائل‌اند.

در اين خصوص لازم است در ادامه به چند نكته اشاره كنيم:
1-فارغ از اينكه چه‌كسي مي‌تواند اعتماد مردم را جلب كند، بايد گفت كه برنده انتخابات مردم هستند. در منطقه ما خيلي از پول‌ها خرج مي‌شود و خيلي از كشورهاي وابسته به قدرت‌هاي جهاني وجود دارند كه مردمشان حسرت مشاركت در تعيين سرنوشت سياسي خود را دارند. امروز خيلي از روشنفكران جهان عرب هستند كه اظهار تأسف مي‌كنند كه نمي‌توانند در كشورشان دمكراسي را به نمايش بگذارند.

2-نكته ديگري كه بايد در ادامه به آن اشاره كنم اين است كه آحاد مردم به مشاركت گسترده به‌عنوان يكي از مولفه‌هاي قدرت ايمان دارند و در عين حال صندوق انتخابات را به تابوت اختلافات تبديل خواهند كرد. آنها روز بعد از رأي‌گيري به تصميم اكثريت مردم احترام مي‌گذارند و رقابت‌هاي سياسي را به رفاقت‌هاي سياسي براي كمك به كشور تبديل مي‌كنند. اين موضوعي است كه بايد مدنظر همه قرار بگيرد و لازم است نخبگان، مردم را به آن راهنمايي كنند.

3-ما مي‌دانيم درست در زماني كه جمهوري اسلامي ايران در حال برگزاري انتخابات است، رژيم صهيونيستي و رژيم عربستان سعودي به‌عنوان 2بازيگري كه بيشترين دشمني را عليه كشورمان دارند، ميزبان دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريكا هستند؛ ميزبان رئيس‌جمهور كشوري هستند كه او هم بيشترين دشمني را عليه نظام اسلامي تا به حال نشان داده است. آمريكايي‌ها اما روز پنجشنبه چراغ سبزي هم نشان دادند و تعليق تحريم‌هاي هسته‌اي را تمديد كردند چون شرايط را كاملادرك كرده‌اند. اما ما معتقديم كه اصل حضور مردم توانسته است مولفه قدرت نظام را در برابر بيگانگان تقويت بخشد.

مولفه‌هاي قدرت امروز نرم هستند و شامل دمكراسي و توجه به مردم مي‌شود. برخلاف ايران، عربستان امروزه فكر مي‌كند كه با خريد 100ميليارد دلار تسليحات نظامي از آمريكا مي‌تواند قدرت خود را افزايش دهد. مردم ايران با حضور خودشان خيلي بيشتر از اين 100ميليارد دلار تسليحات نظامي، قدرت كشورمان را در ساختار بين‌الملل افزايش دادند.

4-و نهايتا اينكه كشور ما جزيره امن در منطقه است. در منطقه‌اي كه همه با تروريست‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنند، كشور ما با برگزاري يك انتخابات با‌شكوه، قدرت خود را به رخ دنيا كشيد و توانست اثبات كند كه مردمش پاي كار نظام ايستاده‌اند. مردم نيز اين موضوع را درك كرده‌اند و در عين حال در تلاش براي بهبود اوضاع كشورمان هستند.

  • نماينده مجلس
کد خبر 370578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha