مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴
۰ نفر

تاکنون ۲نامزد ریاست‌جمهوری برنامه‌های خود در حوزه سلامت را اعلام کرده و برای آینده طرح تحول سلامت نیز راهکار ارائه کردند.

همچنين مناظره‌اي بين دكتر رئيس كرمي به نمايندگي از ستاد انتخاباتي حسن روحاني و دكتر حسين قناعتي به نمايندگي از ستاد انتخاباتي سيدابراهيم رئيسي برگزار شد كه مهم‌ترين نظرات هر يك را مي‌خوانيد:
دكتر قناعتي نماينده سيد ابراهيم رئيسي:
يكي از مشكلات اصلي طرح تحول سلامت، وزير محور بودن وزارتخانه است.
طرح تحول سلامت كپي‌برداري از طرح اجرا شده در كشور تركيه و اوباماكر آمريكاست.
قرار بود طرح تحول در ابتدا به‌صورت پايلوت اجرا شود ولي متأسفانه اين طرح را به‌صورت يكجا و بدون زيرساخت‌هاي اوليه اجرا كردند.
ادامه طرح تحول در دولت احتمالي رئيسي را با اصلاحاتي انجام مي‌دهيم: از جمله كاهش تقاضاي القايي با روش اجراي گايدلاين‌ها، كاهش هزينه‌هاي درماني كه بر مردم تحميل شده است از قبيل زيرميزي، بازنگري در اشكالات هزينه‌هاي بستري، اصلاح سبد خانواده، برطرف‌كردن بي‌عدالتي‌ها، كاهش شكاف درآمدي، ايجاد منابع پايدار براي نظام سلامت، توجه به نظام دارويي، دقت و تطبيق سياست‌ها با قوانين بالادستي و رفع نارضايتي در پرسنل.
دكتر رئيس‌كرمي نماينده حسن روحاني:
بحث نظام ارجاع و پزشك خانواده قطعا بايد اجرا شود و ما مخالفتي با مديريت هزينه نداريم.
دولت يازدهم وضعيت سلامت كشور را در حالت احتضار دريافت كرد و شرايط خوبي در بيمارستان‌ها نداشتيم.
تأخير در پرداخت‌ها هميشه وجود داشته ولي اينكه چرا در اين سال‌ها اين موضوع بيشتر شده است به‌خاطر اجرايي نشدن طرح تمام‌وقتي پزشكان است.
وقتي بيمه‌اي ۱۱ميليون نفر را به‌صورت رايگان بيمه مي‌كند، ديگر نمي‌توان به آن صندوق بيمه گفت و اين يك بيمه اجتماعي-حمايتي است و دولت بايد سهم خودش را براساس ميزان واقعي خدمت به بيمه‌ها پرداخت كند.

کد خبر 370333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha