چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

همانطور که پیش‌بینی می‌شد بخشی از مطالبات حق‌التدریس‌معلمان در آستانه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری به حساب معلمان واریز شد.

معلم و دانش آموز

معلمان بابت حق‌الزحمه انتخابات مجلس دهم(اسفند 94)، حق‌الزحمه امتحانات خرداد، شهريور و دي 95، حق‌التدريس‌(معلمان رسمي) مهر 95تا‌كنون از دولت طلبكار هستند.

معاون توسعه مديريت و پشتيباني آموزش و پرورش شهرستان‌هاي تهران در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنيم از پرداخت بخشي از مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدريس نيروهاي شاغل خبر داد.

پيش از اين وعده داده شده بود تا مطالبات حق‌التدريس‌ معلمان شاغل در هفته معلم واريز مي‌شود كه اين موضوع محقق نشد. شهباز بيگي، معاون پشتيباني آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران با اعلام اينكه با تأمين اعتبار از سوي دولت و ابلاغ آن به آموزش و پرورش، واريز بخشي از مطالبات معلمان آغاز شده، گفت:«مطالبات مربوط به ساعات حق‌التدريس‌ 3‌ماه سال تحصيلي 96-95پرداخت مي‌شود و براي تأمين باقيمانده مطالبات معلمان تلاش براي محقق شدن آن در حال انجام است.»

پيش از اين مسئولان وعده داده بودند مطالبات فرهنگيان تا هفته دولت پرداخت ‌شود كه پاداش پايان خدمت فرهنگيان بازنشسته سال 95پرداخت شد ولي از پرداخت ساير مطالبات خبري نشده است.

  • رابطه انتخابات و مطالبات

در همين حال خبرگزاري فارس نيز گزارش داد كه حق‌التدريس‌ يا همان اضافه‌كار معلمان از مهر‌ماه سال گذشته تاكنون پرداخت نشده بود، كه در آستانه انتخابات فقط 2يا 3‌ماه از اين معوقات پرداخت شد.

اين رفتار آموزش و پرورش در آستانه برگزاري انتخابات، شائبه‌هاي كار تبليغاتي را دوچندان كرده؛ ضمن اينكه فقط حق‌التدريس‌ مهر، آبان يا آذر سال 95معلمان پرداخت شده و هنوز زمان دقيق براي پرداخت بقيه مطالبات معلمان تعيين نشده است.

اين در حالي است كه معلمان در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا همچون گذشته پاي ثابت صندوق‌هاي رأي‌گيري هستند و افزون بر آن، امتحانات خرداد نيز در پيش است. البته آنها هنوز مطالبات پيشين خود را درخصوص انتخابات مجلس دهم و امتحانات خرداد، شهريور و دي 95 دريافت نكرده‌اند.

  • افزايش ۱۰۰درصدي ميانگين حقوق

يكي از موارد مطرح شده در اين‌باره مربوط به ادعاي افزايش 100درصدي ميانگين حقوق معلمان مي‌شود. وزير آموزش و پرورش در آستانه هفته معلم در نخستين نشست خبري خود از افزايش حقوق 100درصدي ميانگين حقوق معلمان در دولت يازدهم سخن گفت. اين ادعا از سوي حجت‌الاسلام مجيد انصاري، معاون حقوقي و اسحاق جهانگيري، معاون اول رئيس‌جمهور نيز تكرار شده و آنها مدعي شده‌اند كه ميانگين حقوق معلمان به 2ميليون و 450تا 2ميليون و700هزار تومان رسيده است. اين در حالي است كه عده‌اي از فرهنگيان مي‌گويند دوبرابرشدن حقوق‌هايي كه حداقلي بوده با وضعيت اقتصادي جامعه همخواني ندارد. در مقابل، عده ديگري مي‌گويند اين افزايش دوبرابري شامل همه حقوق آنها نشده است. همچنين فرهنگيان چشم انتظار اجراي مرحله دوم رتبه‌بندي در آموزش و پرورش هستند كه قرار بود در شهريور95 اجرا شود و نه‌تنها هنوز اجرا نشده بلكه در مرحله اول نيز شامل همه معلم‌ها نشده است.

کد خبر 370330

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha