همشهری آنلاین: رئیس جمهور روسیه گفت: شرط اصلی رسیدن به ثبات در بازار نفت، تمدید توافق کاهش تولید برای یک دوره ۹ ماهه یعنی تا مارس سال ۲۰۱۸ میلادی است.

مهر به نقل از رویترز نوشت: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تازه‌ترین اظهارت نفتی خود گفت: توافق کاهش تولید برای یک دوره ۹ ماهه یعنی از اواسط سال جاری میلادی تا مارس سال ۲۰۱۸ میلادی یک کار شایسته و مناسب برای اطمینان‌بخشی به ثبات قیمت نفت است.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم که چشم‌انداز این کار خوب باشد و نسبت به این موضوع خوش‌بین هستم و علت آن این است که شریک اصلی ما یعنی عربستان سعودی در این فرآیند بصورت کامل تمام تعهدات خود را انجام داده و نکته بعدی اینکه سعودی‌ها هم خواهان حفظ ثبات بازار و قیمت عادلانه نفت هستند.

«پوتین» همچنین گفت: نکته سوم اینکه فکر می‌کنم تصمیم درستی است که تمدید کاهش به دو، سه یا چهار ماه محدود نشود بلکه برای ۹ ماه و تا سال آینده میلادی به طول انجامد و این شرط اصلی ثبات بخشیدن به بازار نفت است.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که با بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز خود در مورد کاهش تولید صحبت کرده ایم و از طرح کاهش تمدید تولید حمایت می‌کنیم.

بر پایه این گزارش، دیروز وزرای نفت و انرژی عربستان و روسیه در پکن با صدور بیانیه‌ای مشترک، از تمدید کاهش تولید نفت تا مارس سال ۲۰۱۸ میلادی حمایت کرده بودند.

کد خبر 370240

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha