همشهری آنلاین: مجید عسگری، ملی‌پوش دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان با مجموع ۳۱۶ کیلوگرم به مدال نقره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی دست یافت.

Majid Asgari

به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های کشورهای اسلامی در سالن آزال کلاب برگزار می‌شود. در دومین روز این رقابت‌ها مجید عسگری به عنوان نخستین نماینده ایران در این رقابت‌ها در وزن ۶۹ کیلوگرم روی تخته رفت.

عسگری برای حرکت نخست حرکت یک ضرب وزنه ۱۳۱ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد. در حرکت دوم وزنه ۱۳۶ کیلوگرم را نیز مهار کرد و برای حرکت سوم وزنه ۱۳۹ کیلوگرم را نیز بالای سر برد تا هر سه حرکت خود در این وزن را با موفقیت انجام داده باشد. عسگری با این رکورد در حرکت یک ضرب پنجم شد.

وي در حرکت دوضرب با ۱۷۰ کیلوگرم آغاز کرد و آن را به راحتی بالای سر برد. در حرکت دوم ۱۷۷ کیلو را نیز مهار کرد تا در جدول دو ضرب در جایگاه نخست بایستد. عسگری در حرکت سوم به وزنه ۱۸۵ کیلوگرم حمله کرد تا بلکه بتواند طلای مجموع را از آن خود کند، اما در مهار این وزنه ناموفق بود.

بدین ترتیب و در پایان رقابت‌های دسته ۶۹ کیلوگرم، در مجموع دسته ۶۹ کیلوگرم دانیار اسماعیلوف از ترکیه با رکورد ۳۲۳ کیلوگرم در جایگاه نخست ایستاد، مجید عسگری با رکورد ۳۱۶ کیلوگرم مدال نقره را بر گردن آویخت و دوستان یوکوبوف از ازبکستان با ۳۱۴ کیلوگرم سوم شد و مدال برنز را گرفت.

نتایج کامل نفرات برتر دسته 69 کیلوگرم:


1- دانیار اسماعیلف (ترکیه):حرکت یک ضرب 151 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 172 کیلوگرم و در مجموع با حدنصاب 323 کیلوگرم


2- مجید عسگری (ایران): حرکت یک ضرب 139 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 177 کیلوگرم و در مجموع با حدنصاب 316 کیلوگرم


3-دوستان یوکوبوف (ازبکستان): حرکت یک ضرب 137 کیلوگرم، حرکت دو ضرب 177 کیلوگرم و در مجموع با حدنصاب 314 کیلوگرم

 

کد خبر 370218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha