مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران اعلام کرد که کمک به مؤسسات خیریه و عام‌المنفعه براساس بند‌۶‌ماده۵۵ قانون شهرداری انجام می‌گیرد.

کمک شهرداری به بیمارستان مغز امام رضا طبق مصوبه شورا

در اين بند كه ناصر اماني به آن اشاره كرد تصريح شده مساعدت مالي به مؤسسات فرهنگي، بهداشتي مانند درمانگاه‌ها و بيمارستان‌ها، تعاوني‌ها و ساير مؤسسات فرهنگي و ورزشي با مصوبه شوراي شهر صورت مي‌پذيرد.حال اينطور كه اماني گفت بر اين اساس طي تاريخ بلديه، شهرداري تهران به صدها مؤسسه عام‌المنفعه و خيريه كمك كرده و در اين دوره نيز در رديف‌هاي بودجه مصوب شوراي اسلامي هر سال درج و ثبت شده است؛ به‌طور نمونه در بودجه سال‌95شهرداري تهران 25عنوان پروژه خاص به مبلغ 705ميليارد ريال به‌عنوان كمك، احداث، تكميل يا توسعه بيمارستان‌ها و مراكز درماني و نگهداري معلولان مصوب و ابلاغ شده كه از اين مبلغ 609ميليارد ريال آن هزينه شده است.

معاون شهردار تهران افزود: كمك به 2بيمارستان مغز و اعصاب امام رضا و مركز مبارزه با سرطان نه در رديف‌هاي بودجه بلكه در بندهاي 9و10تبصره 23بودجه سال‌95شهرداري تهران پيش‌بيني و تصويب شده و سقف يكساني براي هر دو پيش‌بيني شده و صرفا تملك املاك و اجراي پروژه است و به هيچ عنوان كمك به خيريه امام رضا نه در بودجه پيش‌بيني شده و نه شهرداري تهران به آن كمك كرده است.

اماني ادامه داد: برابر همين تبصره اين دو بيمارستان موظفند در قبال اين كمك شهرداري تهران خدمات درماني به كاركنان يا شهرونداني كه از سوي شهرداري معرفي مي‌شوند، ارائه دهند كه موافقتنامه با هر دو بيمارستان به امضا رسيده و تعهدات لازم از آنها اخذ شده است. گفتني است زمين بيمارستان مغز و اعصاب امام رضا با قيمت كارشناسي با كاربري بهداشتي و درماني كه توسط كارشناسان رسمي دادگستري انجام گرفته واگذار شده و اسناد آن موجود است. اين زمين با كاربري بهداشتي و درماني در ابتدا قرار بود به مركز مبارزه با بيماري‌هاي خاص واگذار شود كه به‌دليل انصراف مسئولان آن مركز از طريق سازمان سرمايه‌گذاري با طي مراحل قانوني و كارشناسي رسمي به بيمارستان تخصصي مغز و اعصاب واگذار شد.

  • دولت به وعده‌هايش در مديريت يكپارچه شهري عمل نكرد

معاون برنامه‌ريزي و توسعه شهري شهرداري تهران در افتتاح 20پروژه فرهنگي اجتماعي شهرداري منطقه21، در پاسخ به پرسشي مبني بر علت تأخير ايستگا‌ه‌هاي متروي تهران، اظهار داشت: احداث 2خط بزرگ 6و 7در دست اقدام است كه در اين بين ايستگاه‌هاي خط7 آماده بهره‌برداري شده و پس از برگزاري انتخابات افتتاح مي‌شوند. آنگونه كه ناصر اماني خبر داد علاوه بر افتتاح خطوط ايستگاه مترو، چندين پروژه ديگر ازجمله باغ كتاب نيز پس از برگزاري انتخابات به بهره‌برداري مي‌رسد. وي ادامه داد: با توجه به اينكه دولت در توسعه مترو سهم خود را پرداخت نمي‌كند، براي اين امر از تسهيلات بانكي استفاده خواهيم كرد تا توسعه خطوط مترو با سرعت لازم انجام شود.

وي در اين برنامه درباره بدهي شهرداري تهران نيز گفت: اعداد و ارقامي كه درباره بدهي شهرداري مطرح مي‌كنند واقعي نيست و اين در شرايطي است كه ميزان بدهي شهرداري تهران به پيمانكاران با اسناد كاملا مشخص شده است. معاون شهردار تهران افزود: دولت يازدهم وعده داده بود لايحه درآمد پايدار و مديريت يكپارچه شهري را به تصويب برساند ولي دولت تمام شد و اين كار به نتيجه نرسيد.

اماني بيان داشت: كل بدهي شهرداري تهران 20هزار ميليارد تومان بوده است كه 11هزار ميليارد تومان آن مربوط به بدهي بانك‌ها و مابقي آن بخش خصوصي و پيمانكاران بوده‌اند كه تاكنون 50درصد بدهي پيمانكاران پرداخت‌شده است.

کد خبر 370057

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha