شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باج‌افزار (ransomware) یک نوع بدافزار (malware) است که با رمزگذاری فایل‌ها آن‌ها را از دسترس کاربر خارج می‌کند و کاربر برای بازیابی فایل‌هایش مجبور می‌شود باج بپردازد.

ransomware

هکرها در یک حمله معمول با باج‌افزار ایمیلی را برای قربانیانشان می‌فرستند که حاوی یک لینک اینترنتی به‌ظاهر بی‌آزار  یا فایلی متصل به این ایمیل است.

در مورد اخیر، مهاجمان برای قربانیانشان یک فایل zip رمزگذاری شده به‌صورت متصل به میل می‌فرستد و به‌این‌ترتیب شناسایی هدفشان برای نفوذ به کامپیوتر مشکل‌تر می‌شود.

هنگامی‌که قربانیان روی این فایل متصل شده کلیک می‌کنند به‌زودی درمی‌یابند که کامپیوترهایشان آلوده شده است. این برنامه پرونده‌ها، پوشه‌ها و درایوهای کامپیوتر و بالقوه همه شبکه‌های متصل به آن را رمزگذاری می‌کند.

کاربران و سازمان‌ها معمولی هنگامی متوجه قضیه می‌شوند که دیگر امکان دسترسی به داده‌هایشان را ندارند یا روی صفحه کامپیوترشان پیام‌هایی را می‌بینند که حمله را به آنان خبر می‌دهد و خواستار پرداخت باج در مقابل دریافت کلید رمزگشایی می‌شود

پیام‌هایی که قربانیان دریافت می‌کنند شامل دستوراتی برای پرداخت باج به مهاجمان است. پرداخت‌های موردتقاضا معمولاً به‌صورت پول مجازی بیت‌کوین است.

کد خبر 369913

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha