همشهری آنلاین: تیم پرستاره رئال مادرید در دیدار برگشت مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا از حریف همشهری خود، اتلتیکو شکست خورد، اما با توجه به پیروزی ۳ بر صفر در دیدار رفت، به فینال این مسابقات راه یافت.

Real- Atletico

شامگاه چهارشنبه (۱۰ مه / ۲۰ اردیبهشت) دومین دیدار برگشت مرحله نیمه ‌نهایی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا میان تیم‌های اتلتیکو مادرید و رئال مادرید در حضور بیش از ۵۳ هزار تماشاگر برگزار شد. دیدار رفت میان دو تیم در زمین رئال با پیروزی سه بر صفر رونالدو و یارانش به پایان رسیده بود. این آخرین دیداری بود که در ورزشگاه قدیمی ویسنته کالدرون برگزار می‌شد.

تیم اتلتیکو مادرید که به جنگندگی و خستگی‌ناپذیر بودن شهرت دارد، علی‌رغم شکست سنگین در دیدار رفت هنوز هم امید داشت که بتواند ورق را برگرداند و در برابر ستارگان رئال مادرید معجزه‌آفرینی کند. دیه‌گو سیمیونه، سرمربی آرژانتینی اتلتیکو پیش از این پیکار گفته بود که شاگردانش تا نفس آخر خواهند جنگید.

شاگردان سیمیونه مصاف با رئال را توفانی آغاز کردند و در همان یک ربع نخست بازی توانستند حاصل حملات خود را بگیرند. در دقیقه ۱۲ بازی بود که سائول نیگوئز، هافبک اتلتیکو توپ را با ضربه سر درون دروازه رئال مادرید جای داد و تیمش را یک بر صفر جلو انداخت.

ستارگان رئال مادرید هنوز شوک این گل زودهنگام را هضم نکرده بودند که اتلتیکو دومین ضربه را بر رقیب دیرینه‌ خود وارد کرد. در دقیقه ۱۶ داور در پی خطای مدافع رئال روی فرناندو تورس، مهاجم اتلتیکو در محوطه جریمه سوت پنالتی زد. گریزمان، مهاجم ریزاندام و خطرناک اتلتیکو نیز پشت توپ قرار گرفت و دومین گل تیمش را به ثمر رساند.

گل‌های زودهنگام نیگوئز و گریزمان سبب شد که هواداران اتلتیکو با شور و هیجان بیشتری دست به تشویق و پشتیبانی از تیم خود بزنند و به امکان معجزه‌آفرینی راه‌راه‌پوش‌ها همچنان امیدوار باشند.

اتلتیکو اما پس از این دو گل به جای ادامه‌ حملات، خود را تا اندازه‌ای عقب کشید و با واگذاشتن میدان به رئال درصدد بود که با ضدحمله‌های برق‌آسا بار دیگر دروازه حریف را باز کند.

رئال مادرید که درصدد ایجاد شکاف در دیوار دفاعی اتلتیکو بود، توانست یکی از فرصت‌های طلایی خود را به گل بدل کند. ایسکو، هافبک رئال سه دقیقه مانده به پایان بازی توپ را در پی دریافت پاسی از تونی کروس، ملی‌پوش آلمانی این تیم وارد دروازه اتلتیکو کرد. نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود اتلتیکو خاتمه یافت.

تک‌ گل رئال مأموریت اتلتیکو را بس دشوار ساخت که حال نیاز به ۳ گل دیگر داشت تا بتواند به فینال لیگ قهرمانان صعود کند. بازیکنان اتلتیکو علی‌رغم امید کمرنگی که داشتند، دست از حملات خود نکشیدند، اما عملکرد دفاعی خوب رئال و همچنین واکنش‌های ناواس، دروازه‌بان این تیم سبب شد که حملات تیم میزبان در نهایت نتیجه‌بخش نباشد و بازی با همین نتیجه ۲ بر یک به پایان برسد.

به گزارش دويچه‌وله، رئال مادرید که بار دیگر به فینال مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا راه یافته، به عنوان نخستین تیم می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند؛ کامیابی‌ای که تا کنون نصیب هیچ باشگاهی نشده است.

فینال این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان باشگا‌ه‌های اروپا شامگاه شنبه، ۳ ژوئن در کاردیف در ولز میان تیم‌های رئال مادرید و یوونتوس تورین برگزار می‌شود.

 

کد خبر 369844

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha