همشهری آنلاین: سخنگوی شورای نگهبان گفت: گزارش‌هایی از برخی تخلفات تبلیغاتی نامزد‌ها و یا ستادهای آن‌ها واصل شده است.

کدخدایی

عباسعلی کدخدایی در حاشیه جلسه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات با بيان اين خبر به خبرگزاری صدا و سیما افزود: این گزارش‌ها به روال جاری تنظیم و برای وزارت کشور و قوه قضاییه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: این گزارش‌ها واصل شده است و ما امیدواریم که پیگیری‌های لازم انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه درخصوص اهم موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: صبح امروز ( 20 ارديبهشت) دو جلسه برگزار شد که جلسه اول، جلسه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بود که ابتدا معاونت اجرایی و انتخابات گزارشی از روند اقدامات انجام شده اعلام کردند.

کدخدایی ادامه داد: دستور دوم نیز بررسی برخی سوالاتی بود که ازجانب هیئت‌های نظارت استانی مطرح شده بود و این سوالات در جلسه مطرح شد و اعضا پاسخ آنها را دادند. وی تاکید کرد: این پاسخ‌ها برای هیئت های استانی ارسال خواهد شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه درخصوص برگزاری جلسه دوم صبح امروز اعضای شورای نگهبان گفت: این جلسه، جلسه عمومی شورای نگهبان بود که دستورهای جاری شورا در آن بررسی شد.

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص دومین جلسه صبح امروز این شورا گفت: در این جلسه رسیدگی به دستورات جاری شورای نگهبان از جمله بررسی مصوبات ارسالی از سوی مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار داشت.

عباسعلی کدخدایی افزود: چند مصوبه از جمله قانون اصلاح مربوط به قانون تشکیلات و وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا در دستور کار بود که این مصوبه با توجه به ایراداتی که اعضای شورا وارد دانستند ، قرار شد به مجلس ارسال شود.

وی گفت: لایحه بعدی همکاری‌های تجاری و سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور بود که مغایر نبودن آن با شرع مقدس و قانون اساسی اعلام شد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: همچنین لایحه معاضدت قضایی در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و کشور کره نیز بررسی شد که ایراد شرعی اعضای شورا نسبت به ان اعلام شد.

کدخدایی گفت: البته در ادامه اعضای شورا نظراتی نیز در مورد گزارش‌هایی که در خصوص موضوع انتخابات واصل شده بود داشتند که آنها نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 369645

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha