همشهری آنلاین: کمیسیون بورس اوراق بهادار پاکستان (SECP) و آژانس ناظر بر نهادهای مالی و بازار سرمایه اندونزی آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها با سازمان بورس و اوراق بهادار ایران اعلام کردند.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران  پیش از این در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی خود با سایر نهادهای مالی کشورهای اسلامی و عضو اکو (کشورهای سازمان همکاری‌های اقتصادی)، درخواست‌هایی را به این کشورها ارسال کرده بود

در همین رابطه، کمیسیون بورس اوراق بهادار پاکستان و آژانس ناظر بر نهادهای مالی و بازار سرمایه اندونزی با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار آمادگی خود را برای گسترش همکاری‌ها اعلام کردند.

کمیسیون بورس اوراق بهادار پاکستان به عنوان یکی از همسایگان بزرگ ایران در این نامه با بیان اینکه این کمیسیون درصدد گسترش فعالیت‌های بین‌المللی خود در زمینه های مختلف با کشورهای عضو اکو است از توسعه مناسبات مشترک با سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استقبال کرده است.

آژانس ناظر بر نهادهای مالی و بازار سرمایه اندونزی نیز به عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور اسلامی جهان موافقت خود را برای امضای یادداشت تفاهم همکاری با این سازمان اعلام کرد.

ضمن اینکه سازمان بورس تهران با ارسال نامه‌ای به 5 عضو فعال اکو و کشورهای اسلامی خواستار توسعه همکاری‌های کشورهای اسلامی شده است.

در حال حاضر سطح تبادلات اقتصادی کشورهای عضو اکو حدود 10 میلیارد دلار است که پیش‌بینی می‌شود این میزان افزایش چشم‌گیری در سال‌های آتی داشته باشد.

کد خبر 36962

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز