سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
۰ نفر

رابرت دنیرو در مراسم دریافت جایزه یک عمر فعالیت سینمایی خود بار دیگر از سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور ایالات متحده انتقاد کرد و مدعی شد اگر چارلی چاپلین زنده بود، امروز نمی‌توانست وارد خاک آمریکا شود.

سینما جهان

به گزارش همشهري، بازيگر سرشناس آمريكايي كه دشمني خود را با دونالد ترامپ از مدت‌ها پيش از ورود او به كاخ سفيد آشكار كرده بود، روز دوشنبه در جريان دريافت جايزه موسوم به چاپلين در لينكلن سنتر نيويورك دوباره به ترامپ و سياست‌هاي او تاخت.
دنيرو 73 ساله با اشاره به دشمني دولت جديد آمريكا با هنر، گفت:

همه ما اهالي سينما، از بازيگر و كارگردان و نويسنده تا عوامل فني و تماشاگران به چاپلين بدهكاريم؛ مهاجري كه اگر امروز مي‌خواست به آمريكا بيايد، احتمالا نمي‌توانست. نبايد جلوي ورود چاپلين‌هاي بعدي را به خاك آمريكا بگيريم.

چاپلين كه شهروند بريتانيا بود، نخستين بار در 1910 به ايالات متحده رفت و 40 سال آنجا زندگي كرد. با اين حال، پس از سفر سال 1952 به سرزمين مادري خود ديگر نتوانست به آمريكا بازگردد. مقام‌هاي رسمي دولت ايالات متحده او را به حمايت از كمونيسم متهم كردند و به همين دليل چاپلين ناچار شد تا پايان عمر در سوئيس زندگي كند؛گرچه ستاره بي‌بديل سينماي كمدي يك بار ديگر براي گرفتن جايزه يك عمر فعاليت پرثمر سينمايي از لينكلن سنتر به آمريكا برگشت.

دنيرو پاييز گذشته پيش از برگزاري انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا گفته بود دوست دارد با مشت به صورت ترامپ بزند؛ هر چند او بعدها اعلام كرد حالا كه ترامپ رئيس‌جمهور شده، نمي‌تواند چنين كاري بكند. او در سخنان خود گريزي هم به انتقاد ترامپ از مريل استريپ زد و در دفاع از دوست و همكار قديمي خود و ديگر سينماگران گفت: امشب شما اينجا هستيد تا از هنر اسلپ‌استيك چارلي چاپلين، مجموعه آثار فوق‌العاده مارتين اسكورسيزي و بري لوينسن، كمدي‌هاي احمقانه رابرت دنيرو، نقش‌آفريني‌هاي مريل استريپ و ذائقه و نيازهاي خود حمايت كنيد.

استريپ سال گذشته در مراسم اهداي جوايز گلدن گلوب به شدت به سياست‌هاي ترامپ تاخت كه با پاسخ و واكنش نه‌چندان مودبانه رئيس‌جمهور آمريكا مواجه شد. پس از آن بود كه دنيرو نامه‌اي سرگشاده نوشت و در آن گفت كه اين حرف‌ها بايد زده شود.

کد خبر 369510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha