همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان این که سربازان جایگاه رفیعی در همه اعصار داشته و دارند، گفت: سربازان در جمهوری اسلامی ایران، نمایندگان ملت ما در دفاع از عزت و شرف هستند.

سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان  در نهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) ' جوان سرباز' این مطلب را عنوان کرد و افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زبان عامه از سربازی با عنوان اجباری یاد می شد اما در دوران دفاع مقدس جوانان این مرز و بوم داوطلبانه و با بصیرت و شناخت به جبهه های حق علیه باطل برای دفاع از عزت و شرف این ملت شتافتند و سرباز وطن شدند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توضیح داد: خدمت سربازی، خدمت مقدسی است و امروز سربازان صرفا مسوول حفظ تمامیت ارضی نیستند بلکه نوعی خدمت مقدس به جامعه را در ابعاد مختلف انجام می دهند.

سردار دهقان اضافه کرد: سربازان در جامعه اسلامی اثبات می کنند که می توانند در دفاع از عزت و شرف ملت بکوشند و مسوولین نیز نباید از پرداختن به رشد آنان در این مدت خدمت مقدس کوتاهی کنند تا سربازان به جایگاه واقعی خود دست یابند.

وزیر دفاع با طرح این سوال که امروز چه حوادثی در جریان است که دشمنان ما به خود جرات می دهند با ژست قدرتمندانه ملت ما را تهدید کنند؟ گفت: مگر اینها بنا ندارند از تاریخ عبرت بگیرند؟ مگر در این سی و چند سال از همه توان خود علیه ما استفاده نکردند؟ مگر صدام با کمک همه دنیا و جهان عرب به جنگ ما نیامد؟ مگر بعد از جنگ لحظه ای بود که استکبار و مرتجعین عرب علیه نظام توطئه نکنند؟

وی گفت: امروز یک تاجر پیشه در موضع اداره یک قدرت جهانی نشسته و تصور می‌کند که می‌تواند عزت ملت‌ها را به بازی بگیرد و به میدان تجارت کشاند و تصور می‌کند که می‌تواند امنیت را بخرد.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز جوان بی تجربه و سرمست از قدرت بادآورده و با تفکر جاهلی، سرمستانه حرف می‌زند و ملت ما را تهدید می‌کند و با پررویی می‌گوید که دامنه جنگ را به ایران می‌کشاند، مگر تا حالا لحظه‌ای از تلاش و توطئه علیه ما جدا بوده‌اید؟

سردار دهقان گفت: آنها و همه نظام سلطه به چیزی کمتر از مهار کردن ملت ما نمی‌‌اندیشند اما این ملت هیچگاه از زرق و برق قدرت ظاهری استکبار ترسی به دل خود راه نداده است.

کد خبر 369331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha