همشهری آنلاین: سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: قیمت جهانی مواد غذایی با کاهش قیمت همه محصولات کشاورزی بجز گوشت، در آوریل برای سومین ماه متوالی کاهش یافت.

food

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت غذای فائو به دلیل عرضه گسترده محصولات غذایی، کندی رشد اقتصادی جهانی و قوی شدن ارزش دلار، در مدت پنج سال گذشته رو به کاهش بوده است.

با این همه طبق گزارش فائو، قیمت مواد غذایی در بازارهای بین‌المللی در آوریل همچنان ۱۰ درصد گران‌تر از آوریل سال گذشته بود.

شاخص قیمت غذای فائو که تغییرات قیمت سبدی از کالاها شامل غلات، دانه‌های روغنی، محصولات لبنی و شکر را دنبال می‌کند، در آوریل ۱۶۸ واحد بود که ۱.۸ درصد نسبت به مارس کاهش داشت.

شکر تحت تاثیر انتظارات برای صادرات بالاتر از سوی برزیل و تقاضای جهانی ضعیف برای واردات، بزرگترین کاهش قیمت را در میان کالاها داشت و ۹.۱ درصد اُفت قیمت داشت.

بر اساس گزارش رویترز، فائو پیش‌بینی خود از تولید جهانی غلات در فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ را اندکی افزایش داد و به ۲.۵۹۹ میلیارد تن رساند. این سازمان پیش‌بینی کرد تولید جهانی گندم به ۷۴۰ میلیون تن می‌رسد که کمتر از رکورد بالای برداشت سال گذشته است.

کد خبر 369084

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha