رئیس اتاق بازرگانی ایران خواستار افزایش سهمیه بنزین خودروی فعالان بخش خصوصی و واحدهای تولیدی شد.

به گزارش خبرنگار همشهری، دکتر محمد نهاوندیان، در پنجمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، با بیان این که صرفه‌جویی در سوخت با وجود اختلاف‌نظر در نحوه  اجرای آن یک وظیفه ملی است، اظهار داشت: در این شرایط که تولیدکنندگان داخلی به علت محدودیت‌های خارجی تحت فشار هستند، شایسته نیست که مدیران واحدهای تولیدی نگران تامین سوخت حمل‌ونقل خود باشند.

وی با تاکید بر افزایش میزان سهمیه بنزین فعالان بخش خصوصی و واحدهای تولیدی، از مسئولان وزارت نفت و ستاد تبصره 13 خواستار توجه به این درخواست شد.

نهاوندیان وظیفه اتاق بازرگانی در شرایط فعلی اقتصاد کشور را توسعه حضور و گسترش پیوندهای اقتصادی با سایر کشورها خواند و از دیدار و رایزنی هیأت رئیسه اتاق بازرگانی با مقامات بخش خصوصی 27 کشور در یک ماه اخیر در همین راستا خبر داد.

نهاوندیان با اشاره به این که در سیاست‌های تصریح شده برنامه چهارم، سند چشم‌انداز و اصل 44 بر حضور مؤثر در اقتصاد جهانی تاکید شده، اظهار داشت: حضور مؤثر در اقتصاد جهانی با نوشتن روی کاغذ حاصل نمی‌شود بلکه نیازمند تعامل مؤثر با طرف‌های خارجی است و ضروری است، نخست منافع ملی را بشناسیم و سپس با زبان جهانی با طرف‌های خارجی تعامل کنیم.

وی افزود: تنها در صورتی که  منطق خود را در قالب نفع 2 طرف به طور مطلوب ارائه کنیم می‌توانیم به حضور در عرصه جهانی بیاندیشیم.

کد خبر 36908

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز