مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران گفت: در تهران با کمبود اتوبوس و واگن مترو مواجه هستیم که به‌زودی به بحران جدی در پایتخت بدل خواهد شد.

مهدي چمران با اشاره به نقش دولت‌ها در توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي، افزود: دولت‌ها مهم‌ترين نقش را در توسعه حمل‌ونقل عمومي شهرها دارند، اما متأسفانه هيچ‌كدام‌شان به اين موضوع اهميت نمي‌دهند؛ با اينكه حمايت ورود و حضور دولت‌ها براساس قانون و تصويب مجلس در بسياري از موارد شهري ضروري و واجب است.

وي به مهر گفت: مهم‌ترين ورود دولت‌ها به توسعه حمل‌ونقل كه موضوعي پرهزينه و مستلزم اعتبار بالاست، بحث مالي است. در بسياري از كشورها ساخت و راه‌اندازي خطوط مترو با هزينه‌هاي صد درصدي دولت انجام مي‌شود اما در كشور ما توافق شده سهم دولت و شهرداري هر كدام ۵۰ درصد باشد. با وجود همين تفاهم، باز هم دولت‌ها پولي پرداخت نمي‌كنند.

رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به سرعت خوب توسعه مترو در پايتخت گفت: در ساخت خطوط، جزو نمونه‌هاي خوب جهاني هستيم اما به‌دليل عدم‌تخصيص اعتبار، هنوز نتوانسته‌ايم لوكوموتيو و واگن جديد به خطوط مترو اضافه كنيم؛ به همين دليل است كه به جاي فاصله زماني 3 تا 5دقيقه در ايستگاه‌ها، اين عدد به ۱۰ تا ۱۵ دقيقه در برخي خطوط مي‌رسد.

وي با بيان اينكه در موضوع اتوبوس‌‌هاي درون‌شهري، معضل جدي وجود دارد، تصريح كرد: براساس طرح جامع ترافيك، تهران نياز به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس دارد كه اين عدد هم‌اكنون ۷۰۰۰ دستگاه است و اتوبوس‌‌هايي داريم كه عمر آنها بيش از 7سال است و بايد از خط خارج شوند؛ اين در حالي است كه دولت موظف است ۸۲.۵ درصد هزينه خريد يك اتوبوس را بپردازد. اما طي 4 سال اخير هيچ اتوبوسي خريداري نشده است.

مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران با تأكيد بر اينكه اگر دولت‌ها به شهرداري‌ها در حوزه حمل‌ونقل عمومي كمك نكنند، بحران جدي شهرها را فرا مي‌گيرد، گفت: ما امروز در تهران با بحران كمبود اتوبوس و واگن مترو مواجه هستيم و اگر اين امر به‌زودي محقق نشود، تبديل به بحراني جدي براي پايتخت مي‌شود.

کد خبر 369033

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha