چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
۰ نفر

محمدصادق خسروی‌علیا: «رقابت را جایگزین انحصار نکنیم» شعار کمپین حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت است.

رکاب زنی

اين كمپين چندي پيش با اين شعار به حمايت از چند هزار حقوقداني برخاسته كه سال‌هاست براي گرفتن مجوز فعاليت در حرفه‌اي كه در آن معطل هستند. داوطلباني پشت درهاي يك آزمون ناعادلانه، قرباني پذيرش قطره‌چكاني بدون منطقش مي‌شوند.
حقوقدانان معترض با اقدامات و فعاليت‌هاي مختلف سعي مي‌كنند به‌نحوي صداي اعتراضشان را به گوش مسئولان برسانند. حميد نوري حقوقدان 49ساله‌اي است كه يكشنبه گذشته با دوچرخه شهرش اصفهان را ترك كرد و تا پايتخت ركاب زد كه نشان بدهد رسيدگي به اين موضوع براي حقوقدانان بسيار حائز اهميت است. گفت‌وگوي همشهري با اين حقوقدان را بخوانيد.

  • تا به حال چند بار در آزمون وكالت شركت كرده‌ايد؟

6‌بار.

  • و هرگز پذيرفته نشديد؟

خير.

  • چرا؟

ظرفيت بسيار اندك پذيرش تنها علت ناكامي بنده و ديگر هم‌رشته‌اي‌هايم در اين آزمون است. من سال‌هاست مؤسسه حقوقي دارم و در آن فعاليت مي‌كنم. به‌لحاظ علمي هيچ مانعي براي وكيل شدن ندارم.

  • حالا چرا ركاب‌زني در مسيري كه اينقدر طولاني است؟ راه ديگري براي اعتراض نبود؟

تا به حال اعتراضم را در مقابل اين بي‌عدالتي به شيوه‌هاي مختلف اعلام كرده‌ام. حضور در كمپين و رسانه‌اي كردن موضوع آنچنان كه بايد نتيجه‌بخش نبوده است. كسي صداي ما را نمي‌شنود. درنهايت اين اقدام سخت را انتخاب كردم، شايد آنهايي كه بايد حرف ما را هم بشنوند.

  • چندروزه مسافت اصفهان - تهران ركاب زديد؟

3روز در اين مسير 430 كيلومتري بودم و روزانه بيش از 15 ساعت ركاب زدم تا به پايتخت رسيدم. در اين سن و سال اين كار برايم بسيار مشكل بود اما با اين حال تصميم دارم در ادامه اعتراضم را با فتح قله دماوند اعلام كنم.

کد خبر 368920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha