چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار در معدن آزادشهر باعث حبس حدود ۸۰ معدنچی و مصدوم شدن تعداد زیادی از کارگران شده است.

حادثه معدن

به گزارش مهر، حوالی ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه  13 ارديبهشت، در معدن زمستانه یورت آزادشهر انفجاری رخ داد که منجر به محبوس شدن ۸۰ کارگر معدن شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان به خبرنگاران گفت: وجود گاز زیاد در تونل ورودی معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر دسترسی به کارگران محبوس شده در معدن را دشوارکرده است.

حسین احمدی گفت: بلافاصله پس از حادثه تیم‌های عملیاتی و واکنش سریع استان آماده وبه همراه دوقلاده سگ جستجو و یک فروند بالگرد به منطقه اعزام شدند.

احمدی افزود: هم اکنون هشت گروه امداد و نجات در داخل تونل و بیرون آن مشغول فعالیت هستند تا بتوانند کارگران را نجات دهند.

وی افزود: ۲۶ نفر نیز در این حادثه مجروح شدند که ۱۹ نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل و بقیه سرپایی مداوا شدند.

درحالی‌که برخی از شبکه‌های مجازی از کشته شدن پنج نفر در این حادثه خبر می‌دهند، حسینقلی قوانلو ، مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر این خبر را تکذیب کرد و گفت: هیچ‌یک از کارگران تا این لحظه کشته نشده‌اند اما تعدادی از کارگران بی‌هوش و به مراکز درمانی منتقل‌شده‌اند.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان هم اعلام کرد: در پی انفجار معدن زغال‌سنگ نوده خاندوز ۱۰ دستگاه آمبولانس ۱۱۵، ۲۰ تیم امدادی، اتوبوس آمبولانس مجهز و پنج وانت با بار کپسول اکسیژن به همراه تیمهای امدادی هلال‌احمر و ناجا در محل حادثه مستقر هستند. همچنین اعزام بیماران شروع‌شده و بیمارستان‌های گنبد و آزادشهر و تأمین اجتماعی در حال آماده باش هستند.

طبق لیست منتشرشده در فضای مجازی علی گنجی، محمد میر عرب، عزیز الله نکویی، تقی طاهر دوست، خادم میردار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میردار وطن، حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی، جهانگیر سارانی اسامی تعدادی از افرادی هستند که مصدوم شده‌اند.

معدن زمستانه یورت در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان آزادشهر قرار دارد و حدود ۵۰۰ کارگر در این معدن کار می‌کنند.

همچنین درباره این حادثه جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این انفجار به دلیل تراکم گازها در این معدن رخ داده و تاکنون حدود ۱۲ نفر از معدن کارانی که در سمت باز دهانه معدن مشغول به کار بودند از تونل خارج و به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی گفت: در مورد تعداد افرادی که در پشت محل ریزش محبوس شده اند آمار مختلفی ارائه شده است برخی این تعداد را ۲۶ نفر و برخی دیگر ۴۰ نفر اعلام کرده اند.

به گفته این مقام مسئول تاکنون تیم‌های امداد و نجات از استان البرز شرقی ، معدن تفت و استان کرمان به سمت محل حادثه اعزام شده اند که دو تیم البرز و معدن تفت به محل حادثه رسیده اند اما تیم اعزامی از کرمان فردا به معدن آزادشهر خواهد رسید.

سرقینی در پاسخ به سوالی مبنی بر برآورد خسارات ناشی از این انفجار تاکید کرد: اولویت نخست ما در وزارت صنعت و همچنین تیم های اعزامی نجات همکاران معدن کار می باشد و هیچ برآوردی از خسارت نداریم.

وی با اشاره به محل حبس معدن کاران گفت: این معدن دارای تونل های افقی می باشد که انفجار در انتهای تونلی به طول هزار متر رخ داده و محل انسداد حدود هزار متر با دهانه فاصله دارد. تیم های امداد و نجات در حال تلاش برای بازکردن مسیر هستند تا به تونل های فرعی که همکاران ما در انها محبوس شده اند دسترسی پیدا کنند.

گفتنی است معدن زغال سنگ آزادشهر با بیش از ۵۰۰ کارگر در ۱۴ کیلومتری آزادشهر و ۹۰ کیلومتری شرق گرگان مرکز استان گلستان قرار دارد.

کد خبر 368896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha