سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از دغدغه‌های مردم فساد است که باید جدی با آن برخورد کرد.

قالیباف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد باقر قالیباف در حاشیه ضبط تلویزیونی در جام جم در جمع خبرنگاران افزود: در زمینه مبارزه با فساد باید دو کار جدی صورت گیرد؛ اولا سیستم‌ها باید هوشمند و از فناوری استفاده کرد که هر چه قدر بتوانیم دخالت افراد را در فرآیند کاری کوتاه کنیم.

وی گفت: در حال حاضر این کار در شهرداری تهران انجام شده و متاسفانه کاری که دولت انجام میدهد این است که حرف از شفافیت می‌زند اما خودش بخشی از قراردادها را مهر محرمانه می‌زند.

قالیباف افزود: قراردادی که مهر محرمانه داشته باشد یعنی فساد، نباید به این گونه عمل شود. وی گفت: مردم باید بتوانند از همین شبکه‌های مجازی قراردادها را ملاحظه کنند.

قالیباف افزود: مدیران در هر سطحی وقتی گزارش فساد را دیدند قبل از اینکه بگویند مسئولش قوه قضائیه است برخورد کنند و به قوه قضائیه معرفی کنند و قوه قضائیه نیز به طور جدی با این موضوع برخورد کند.

وی گفت: در برخوردها نباید هیچ گونه ملاحظه‌ای داشته باشیم و بگوییم این دوست ماست، همشهری ماست. قالیباف ادامه داد: من دیشب که سخنگوی قوه قضائیه در خصوص قاچاقی گزارش می‌دادند گفتم اگر جای دولت بودم آن وزیر را عزل و به قوه قضائیه معرفی می‌کردم.

وی گفت: نباید تعارف کنیم ریشه فسادها آن 4 درصد هستند که همه جا نفوذ دارند حتی در سیاست‌ها و بخش نامه‌ها و حتی متاسفانه در قانونگذاری هم دخالت دارند.

قالیباف در خصوص چاپ پوستر و تبلیغات گفت: همه کار تبلیغاتی ما در فضای مجای متمرکز است و حالا در ستادهای مردمی اگر کاری انجام شود مردمی است و خودشان کمک می‌کنند.

وی گفت: به هیچ عنوان نه از کسی خودم مستقیما کمک می‌خواهم و نه گفتم کسی به من کمک کند و نه چنین خواهشی از کسی دارم.

قالیباف در خصوص صحبت با ایرانیان خارج از کشور و ضبط برنامه در این زمینه افزود: برنامه خوبی بود و سوالات به گونه‌ای بود که دغدغه ایرانیان خارج از کشور در آن گفته شد و فرصتی بود که دیدگاه‌های دولت در خصوصص ایرانیان خارج از کشور را بگوییم.

کد خبر 368759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha