دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
۰ نفر

اکران ۲ اکشن تازه هالیوودی خونی تازه در رگ‌های گیشه رو به افول سینمای چین تزریق کرد و باعث شد نمودار رشد ۴‌ ماه اول سال ۲۰۱۷ پس از مدت‌ها روندی صعودی به‌خود بگیرد.

سینما

به گزارش همشهري از ورايتي، «كُنگ: جزيره جمجمه»‌ در‌ ماه آوريل به فروشي 169ميليون دلاري دست يافت و فروش نخستين ‌ماه اكران «سرنوشت خشمگين» در شلوغ‌ترين كشور دنيا از مرز 360ميليون دلار گذشت. به اين ترتيب، هشتمين فيلم از مجموعه «سريع و خشمگين» به دومين فيلم پرفروش تاريخ سينماي چين تبديل شد. درآمد بليت‌فروشي گيشه‌ها فقط در‌ ماه آوريل به رقم 708ميليون دلار رسيد كه نسبت به‌ماه مارس 44درصد و در مقايسه با 451ميليون دلار آوريل 2016 حدود 49درصد رشد نشان مي‌دهد.

درآمد سينماهاي چين از اول ژانويه تا آخرين روز آوريل حدود 2ميليارد و 780ميليون دلار است كه نسبت به 4‌ماه ابتدايي سال گذشته ميلادي 10درصد افزايش يافته است. چيني‌ها از ژانويه تا آوريل 2014 در مجموع 2ميليارد و 550ميليون دلار هزينه فيلم ديدن در سينماها كرده بودند. تعداد تماشاگران امسال هم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با بيش از 6درصد افزايش به 550ميليون نفر رسيد.

در 4‌ماه اول 2016 در مجموع 516ميليون چيني بليت خريده و به سينما رفته بودند. سرنوشت خشمگين فقط «پري دريايي» را در جدول پرفروش‌هاي چين برتر از خود مي‌بيند؛ فيلمي چيني كه سال‌گذشته به نمايش درآمد و بيش از 490ميليون دلار فروخت. در رده‌هاي سوم تا پنجم اين جدول به‌ترتيب «شكار هيولا»، «خشمگين7» و «تبديل‌شوندگان:‌ عصر انقراض» قرار دارند.

کد خبر 368643

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha