همشهری آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه آقای رئیسی قصد کاندیداشدن در انتخابات را نداشت، گفت: بعضی از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با مدیران نشریات دانشجویی اظهار داشت: من بازخورد کلی جلسات دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کنم و از این جلسه که در فضایی باز برگزار شد، بسیار راضی بودم. اینکه ما همیشه با افرادی روبه‌رو شویم که ما را قبول دارند، درست نیست و نیاز به جلساتی با چنین فضای باز که افراد آنچه در دل دارند بگویند بسیار است.

 وی افزود: قشر دانشجو معصومند چون به‌دنبال قدرت نیستند. نتیجه این گفت‌وگوها این است که باورمندی دینی‌شان لطمه نمی‌خورد. حال شاید بنده و جریان فکری من را هم قبول نداشته باشند. دو موضوع در مورد دانشجویان بسیار مهم است، استحکام زیربنای دین باوری آنها و منطق محکم و قوی برای حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی تا مستخدم جریان‌ها نشوند و این دو اگر حفظ شود دانشگاه پویایی خواهیم داشت. ما باید در محیط دانشگاه به عنوان یک طلبه وارد و نباید محدودیتی باشد.

امام جمعه مشهدمقدس همچنین با اشاره به مناظرات ریاست جمهوری تصریح کرد: آنچه آقایان کاندیداها از حاشیه شهر و حاشیه‌نشینی گفتند نشان داد شناخت کافی از حاشیه‌نشینی ندارند چون مشکل اصلی در حاشیه شهر امنیت است. مسئله اول در حاشیه شهر امنیت و دوم بحث فرهنگی است. جریان‌ها و نحله‌های مختلف فکری در حاشیه شهر فعال شده‌اند و چون از اقوام مختلف هستند فرهنگ ثابتی در آنجا حاکم نیست. مشکل سوم بحث اقتصاد است. چون نبود شغل و امکانات سبب می‌شود افراد به سمت قاچاق، بزهکاری و اعتیاد کشیده شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: ما طبق امر مقام معظم رهبری در سال 92 و ابراز نگرانی ایشان و برخی مراجع معظم مبنی بر حل مشکل حاشیه شهر مشهد، وارد عمل شدیم. با جلساتی که با آیت‌الله العظمی مکارم و برخی مراجع دیگر و شنیدن نگرانی‌های آنها داشتیم، کار خود را شروع کردیم و برخی دستگاه‌ها و جریانات دخیل در این فضا را وارد عمل کردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: فعالیت‌های ما رنگ حاشیه شهر را عوض کرد و با انجام برنامه‌های فرهنگی و امنیتی فضای حاشیه شهر برای افرادی که دنبال فضای ناامن بودند، دیگر مناسب نیست. دولت در بخش حاشیه‌شهر به اندازه یک ارزن به ما کمک نکرد و بیشترین کمک را شهرداری و سپاه انجام دادند.

وی گفت: مهمترین مسئله در مشهد حفظ هویت امام رضا (ع) است. مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است و در مشهد برای ما آنچه اهمیت مضاعف دارد حفظ هویت امام رضا (ع) است چون نخستین شهروند این شهر ایشان بوده‌اند و این شهر متعلق به ایشان است. پسندیده نیست که مشهد به جزیره کیش تبدیل شود که در وسط آن یک گنبد طلا است و هر‌چه هویت این شهر را بهم بریزد و سبب شود جریانی بر زیارت فائق آید، مثل مراکز تفریحی و تجاری وغیره درست نیست.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: بنده با تفریح مردم مخالف نیستم، اما با اینکه اینجا مرکز توسعه تفریحات در کشور و خارجی‌ها شناخته شود، مخالفم. پس این تعبیر که من ضد‌تفریح و شادابی مردم هستم، درست نیست. بنده می‌گویم شهر ما باید شهر زیارتی باشد و این شهر به هتل و مرکز خرید و تفریح نیازمند است اما در حاشیه زیارت، نه اینکه این‌ها اصل شود و زیارت حاشیه آن باشد.

وی ادامه داد: آقای رئیسی قصد کاندیداشدن در انتخابات را نداشت و برای این موضوع خدمت رهبری نرفت و دستوری هم نگرفت. ولی آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی در این باره خدمت رهبری رفتند و ایشان فرمودند من در این زمینه نه به‌صورت سلبی و نه به‌صورت ایجابی ورود نمی‌کنم و بعد از آن آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی و بعضی دیگر از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.

کد خبر 368476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha