مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج مطالعات حاکیست که با مصرف نوعی داروی ارزانقیمت می‌توان از مرگ هزاران مادر در سراسر جهان جلوگیری کرد.

جنین

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد داروی ترانگزامیک اسید که چندین دهه قبل تولید شده می‌تواند از مرگ هزاران مادر در سراسر جهان که به دلیل از دست دادن خون زیاد هنگام وضع حمل جان خود را از دست می‌دهند پیشگیری کند.

داروی ترانگزامیک اسید از بیش از ۵۰ سال پیش در دسترس است و به دلایل مختلف در سراسر جهان مصرف می‌شود که از آن جمله می‌توان به کنترل قاعدگی شدید و سفید کننده پوست اشاره کرد. اما هم‌اکنون نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد این دارو می‌تواند خونریزی پس از زایمان را کنترل کند.

در این مطالعه بین‌المللی محققان به بررسی ۲۰ هزار زن که حداقل ۱۶ سال سن داشتند و پس از زایمان دچار خونریزی شده بودند، پرداختند.

خونریزی پس از وضع حمل طبیعی است اما برخی زنان نوع شدید آن را تجربه می‌کنند که می‌تواند به کما رفتن و مرگ آنان منجر شود. در این بررسی مشخص شد داروی ترانگزامیک اسید که عوارض جانبی جدی به همراه ندارد در صورتیکه مدت کوتاهی پس از شروع خونریزی مادر مصرف شود نتیجه بخش است.

محققان برآورد کرده‌اند در صورتیکه این دارو در مدت سه ساعت پس از وضع حمل مصرف شود جان یک سوم مادران حفظ می‌شود.

به گزارش مدیکال دیلی، در سراسر جهان خونریزی شدید پس از وضع حمل یکی از دلایل اصلی مرگ و میر مادران است و تعداد زیادی از زنان در کشورهایی با درآمد پایین و متوسط بر اثر این مشکل جان خود را از دست می‌دهند.

کد خبر 368385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha