مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخترعی بریتانیایی که لباس پروازی شبیه به لباس قهرمان داستان مرد آهنین برای خود ساخته‌است، با استفاده از ابداعش در کنفرانس فناوری،‌سرگرمی و طراحی،‌تی‌ای‌دی، در ونکوور کانادا به پرواز درآمد.

لباس پرواز

براساس گزارش BBC، پرواز كوتاه ريچارد برونينگ در فضاي خارج مركز برگزاري كنفرانس و در برابر جمعيت زيادي از بازديد‌كنندگان انجام گرفت. از زماني كه وي تصاوير پرواز خود را منتشر كرد،‌ توجه زيادي نسبت به او جلب شده‌است.

اما وي اصرار دارد كه اين ابداع بيشتر جنبه سرگرمي داشته و بعيد به نظر مي‌آيد به ابزاري كاربردي براي حمل و نقل تبديل شود. الهام‌بخش وي برايابداع اين لباس پدرش بوده‌است، مهندس هوا فضايي كه در دوران نوجواني برونينگ خودكشي كرده‌است. وي مي‌گويد تنها هدفش از ابداع اين لباس پرواز علاقه شخصي به ساختن و به چالش كشده شدن بوده‌است.

مرد آهنین

اين لباس با استفاده از 6 موتور مينياتوري جت و اسكلت‌بندي خارجي از جنسي ويژه ساخته شده‌است. وي يك كلاه ايمني مجهز به نمايشگري ويژه دارد كه او را از ميزان باقيمانده سوخت آگاه مي‌سازد. لباس دائدالوس كه تركيبي از نام‌هاي پدر و فرزند برونينگ است،‌ مي‌تواند به صورت عمودي از زمين بلند شود و جهت‌دهي به لباس يا تنظيم سرعت آن با كمك دست‌ها انجام مي‌گيرد.

لباس از قابليت پرواز با سرعت 321 كيلومتر بر ساعت در ارتفاع چند صد متري برخوردار است و برونينگ اصرار دارد كه استفاده از آن از راندن يك موتوزسيكلت امن‌تر است. درحال حاضر لباس تنها از توانايي 10 دقيقه پرواز برخوردار است. شركت نوپاي گراويتي كه توسط وي راه‌اندازي شده‌است به دنبال فناوري جديدي براي اين لباس است تا استفاده از آن را ساده‌تر سازد.

کد خبر 368304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha