گروه سیاسی: محمود احمدی نژاد، سیاست‌های آمریکا در منطقه را کاملا شکست‌خورده توصیف کرد و گفت: امروز سیاست‌های آمریکا در منطقه کاملا با شکست روبه‌رو شده و آنها مجبورند در آینده ای نزدیک منطقه را ترک کنند.

رئیس‌جمهوری در یک نشست مطبوعاتی در کاخ شیخ حمد در منامه پایتخت بحرین، که مهر خبر آن را منتشر ساخت، تاکید کرد: کسانی که می گویند در منطقه بین ایران و آمریکا جنگی قرار است رخ دهد، سخت در اشتباهند، زیرا به اعتقاد ما تمامی این سخنان و حرکات، جنگ روانی و تبلیغاتی است که دشمن از طریق آن به اهداف سیاسی و امنیتی خود دست‌پیدا کند.

رئیس جمهوری با بیان این مطلب اظهار داشت: ما پیش بینی نمی کنیم در منطقه جنگ جدیدی رخ دهد البته برخی کشورها به‌دنبال آن هستند تا سایه تهدید بر کشور ما را ببینند.

وی گفت: ما از تنش استقبال نمی کنیم ولی بنده اعلام می‌کنم برای پاسخگویی به هر تنشی آماده ایم و اگر اتفاقی از سوی هر کشوری رخ دهد، ما آمادگی کامل برای پاسخگویی داریم.

احمدی نژاد در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر بحرانی در ارتباط با پرونده هسته ای ایران به‌وجود آمده است و شما چه برنامه ای برای حل مسئله پرونده هسته ای تان دارید، گفت: ما احساس بحران در منطقه نمی کنیم البته آمریکا با بحران روبه‌رو شده و این هیچ ارتباطی با ایران ندارد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: این که می‌گویند در ا یران بحران وجود دارد، درست نیست بلکه بحران در واشنگتن است.

سفر به منامه

رئیس‌جمهوری پیش از سفر به ریاض به منظور شرکت در اجلاس سران اوپک، برای دیدار و گفت‌وگو با حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین به این کشور سفر کرد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، در مراسم استقبال‌از رئیس‌جمهوری وهیات عالیرتبه همراه، علاوه بر پادشاه بحرین، شیخ خلیفه بن سلمان آل خلیفه نخست وزیر، شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و فرمانده کل نیروی دفاع‌بحرین، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه و رؤسای 2مجلس بحرین حضور یافتند.

رئیس‌جمهوری و پادشاه بحرین‌‌، پس از نواخته‌شدن سرود ملی 2 کشور، از گارد احترام مستقر در میدان سان‌دیدند و بلافاصله به‌منظور آغاز مذاکرات رسمی دوجانبه عازم کاخ القزیبیه شدند.

احمدی‌نژاد پس از مذاکره و گفت‌وگو با پادشاه بحرین‌‌، در یک مصاحبه مطبوعاتی مشترک نیز شرکت و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

ملاقات با اعضای سفارت ایران در بحرین و خانواده‌های آنان و همچنین ایرانیان مقیم این کشور، از دیگر برنامه‌های رئیس‌جمهوری در سفر کوتاه مدت به بحرین بود.

مذاکرات رسمی

بعد از ظهر روز شنبه مذاکرات هیات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی بحرین پس از مذاکرات خصوصی 2طرف، به ریاست محمود احمدی‌نژاد و شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه برگزار شد.

سه یادداشت تفاهم همکاری

در سفر محمود احمدی نژاد به بحرین، وزرای دو کشور، سه یادداشت تفاهم همکاری به امضای یکدیگر رساندند.

به گزارش مهر، در سفر رئیس جمهوری، وزرای خارجه دو کشور برنامه‌ اجرایی یادداشت تفاهم شیلات را به امضای یکدیگررساندند و وزرای اقتصاد ایران و بحرین نیز موافقتنامه اجتناب از مالیات مضاعف را به امضا رساندند.

هیچ محدودیتی نمی‌شناسیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه امنیت منطقه جز با وجود کشورهای مستقل و پیشرفته برقرار نخواهد شد گفت: کشورهای منطقه اکنون این توان و قدرت را دارند که با همکاری یکدیگر و بدون نیاز به کشورهای بیگانه، امنیت خاورمیانه را تامین کنند.

محمود احمدی نژاد در دیدار با پادشاه بحرین در آغاز مذاکرات مشترک هیات عالیرتبه دو کشور با بیان این مطلب اظهارداشت: امروز دولت های منطقه قادرند امنیت منطقه را با همکاری یکدیگر برقرار کنند که همکاری ایران و بحرین مقدمه  خوبی می تواند برای ادامه همکاری ها در این راستا به شمار آید.

احمدی نژاد در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از استقبال پادشاه بحرین، از وی برای حضور در جمهوری اسلامی ایران دعوت رسمی به عمل آورد که پادشاه بحرین هم این دعوت را پذیرفت.

وی عصر روز شنبه منامه را به مقصد ریاض ترک کرد.

پیشنهاد ایران برای صیانت از انرژی

نشست سران کشورهای تولید‌کننده نفت(اوپک) در حالی در ریاض عربستان برگزار شد که محمود احمدی‌نژاد، با تأکید بر نقش مهم و ممتاز اوپک در بازار اقتصاد جهان، تصریح کرد که ایران پیشنهادات روشنی برای تمرکز توان اقتصادی اعضای این سازمان مهم و همچنین صیانت از ذخایر انرژی جهان دارد که در این نشست، ارائه کرده است.

محمود احمدی‌نژاد پیش از ترک تهران در فرودگاه مهرآباد و درجمع خبرنگاران، با بیان این مطلب که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، اظهار داشت: امروز تحت فشار سنگین اقتصادی‌‌، سیاسی که بی جهت و مصنوعی هستند‌‌، انرژی فسیلی جایگاه خود را نیافته و قیمت انرژی پایین‌تر از قیمت واقعی آن است.

سومین‌اجلاس سران اوپک‌‌، شامگاه شنبه 26 آبان با حضور مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای عضو این سازمان آغاز به‌کار کرد.

کد خبر 36813

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز