همشهری آنلاین: سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برنامه کاری شرکت در ششمین نشست امنیت بین المللی و مذاکره با سرگئی شویگو همتای روس و نشست سه جانبه با وزیر دفاع سوریه وارد مسکو شد.

دهقان

به گزارش ایرنا، سردار دهقان که بنا به دعوت رسمی همتای خود امروز (سه شنبه) وارد مسکو شد، در فرودگاه مورد استقبال مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه و هیاتی از این کشور قرار گرفت.

براساس برنامه اعلام شده، سردار دهقان در حاشیه نشست امنیتی مسکو با همتای روس خود دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی مذاکره خواهد کرد.

شرکت و سخنرانی در ششمین نشست دو روزه امنیت بین المللی مسکو در برگیرنده بررسی مسائل مهم منطقه ای و جهان که فردا آغاز می شود و در آن هیات های عالی دفاعی از کشورهای مختلف و کارشناسان شرکت دارند، از دیگر برنامه های سردار دهقان در این سفر است.

همچنین وزیر دفاع جمهوری اسلامی و رئیس هیات ایرانی در حاشیه نشست امنیت بین المللی چند دیدار و رایزنی با همتایان خود برگزار و مسائل مورد علاقه دو جانبه و منطقه ای را بررسی می کند.

در نشست امنیتی مسکو وزیران و معاونان وزارت خانه های دفاع، رئیسان ستاد کل نیروهای مسلح و کارشناسان از کشورهای مختلف شرکت دارند که فرصتی گسترده را برای رایزنی های های دفاعی و امنیتی برای کشورهای شرکت کننده فراهم می کند.
وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران سال گذشته نیز در پنجمین دوره نشست امنیت بین المللی شرکت و سخنرانی کرد.

شرکت ایران در نشست بین المللی امنیت از این رو برای مسکو اهمیت بسیاری دارد که دو کشور راهبرد مشترک ضد تروریستی اتخاذ کرده اند و توانسته اند مانع پیشروی خطر تروریسم در خاورمیانه شوند، زیرا جلوگیری از گسترش آن بویژه به سمت جمهوری قفقازی روسیه از اولویت های این کشور به شمار می رود.

از سوی دیگر، حضور هیات ایرانی در نشست بین المللی امنیت مسکو که موضوع اصلی آن مبارزه با تروریسم است نیز نشانه اراده دو کشور برای همکاری های دفاعی دوجانبه و پیشرفت همگرایی های منطقه ای است که راهبرد ضدتروریستی مشترکی را در خاورمیانه اتخاذ کرده اند.

کد خبر 368055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha