جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

شورای نمایندگان کسبه پلاسکو با ارسال نامه‌ای به حســن روحــانـــی رئیس‌جمهور، از اجرایی نشدن مصوبه دولت درخصوص حمایت از کسبه پلاسکو انتقاد و اعلام کردند: کسبه پلاسکو هنوز بلاتکلیف و سردرگم هستند و مصوبه دولت فقط در مقام صحبت و سخن است.

پلاسکو

در نامه شوراي نمايندگان كسبه پلاسكو به رئيس‌جمهور آمده است: در مصوبه كارگروه هيأت دولت، مقرر شد براي جبران قسمتي از خسارت‌هاي وارده به كسبه آسيب ديده پلاسكو، ضمن بخشيده شدن جرايم و معوقات بانكي، تنفس دو ساله در جهت استمهال وام‌هاي كسبه ساختمان پلاسكو درنظر گرفته شود.

در ادامه اين نامه آمده است، همچنين در اين كارگروه مصوب شد كه وام 300ميليون توماني با بهره 9درصد با 2تنفس يكساله به كسبه آسيب ديده ساختمان پلاسكو پرداخت شود كه اسناد آن هم موجود است اما متأسفانه با گذشت نزديك به 3‌ماه از تاريخ اين مصوبات، هيچ‌گونه دستورالعمل و ابلاغيه‌اي در اين باب به بانك‌هاي عامل صادر نشده است و كسبه پلاسكو هنوز بلاتكليف و سردرگم هستند كه مصوبه دولت درخصوص حمايت از كسبه پلاسكو اجرايي نشده و فقط در مقام صحبت و سخن است.

شوراي نمايندگان پلاسكو در ادامه از رئيس‌جمهور تقاضا كردند با توجه به آغاز سال جديد كاري و مشكلات فراوان و عديده كسبه كه همگي از توليد‌كنندگان و كارآفرينان كشور بوده و با اين مشكلات دست به گريبان هستند، دستور عاجل فرماييد هر چه سريع‌تر اين مصوبات و پرداخت وام اجرايي شود. همچنين در مصوبات كارگروه تأكيد شده بود نسبت به انواع معوقات مالياتي، بخشودگي كامل تا سال1394 صورت پذيرد و نسبت به سال95، اين حادثه درنظر گرفته شود. لذا اين قسمت از مصوبه هم در مقام حرف و سخن باقي مانده است. اين شورا علاوه بر رئيس‌جمهور، نامه‌هايي را نيز به وزير كشور، وزير اقتصاد و معاون اول رئيس‌جمهور نوشتند.

کد خبر 367660

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha