همشهری آنلاین: بازارهای سهام آسیا چهارشنبه ۳۰ فروردین‌ماه در واکنش به اعلام غیرمنتظره انتخابات زودهنگام در انگلیس و تداوم نگرانی‌های ژئوپلیتیکی عقب‌نشینی کردند.

به گزارش ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن ۰.۶ درصد اُفت کرد و به پایین‌ترین سطح از اواسط مارس رسید. شاخص نیكي ۲۲۵ ژاپن ثابت ماند و در ۱۸۴۱۷.۵۴ واحد ایستاد در حالیکه کسپی کره جنوبی ۰.۵ درصد اُفت کرد و به ۲۱۳۶.۸۵ واحد رسید. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با ۰.۸ درصد افزایش، در ۲۳۷۴۴.۱۰ واحد ایستاد و شانگهای کامپوزیت ۱.۲ درصد ریزش کرد و به ۳۱۵۹.۸۹ واحد رسید. شاخص اس اند پی/ای اس ایکس استرالیا با ۰.۶ درصد کاهش، به ۵۸۰۱.۶۰ واحد نزول کرد. بازارهای سهام در تایوان، سنگاپور و فیلیپین هم با کاهش روبرو شدند.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، ترزا می، نخست وزیر انگلیس برخلاف موضع قبلی خود، خواستار برگزاری انتخابات عمومی زودهنگام در ژوئن شد. پوند با این انتظار که خانم می ممکن است توافق بهتری را برای خروج انگلیس از عضویت اتحادیه اروپا کسب کند، صعود کرد. اعلام این خبر به صعود ارزش پوند منجر شد، اما شاخص FTSE ۱۰۰ را تحت فشار قرار داد.

به گفته ریک اسپونر، تحلیلگر ارشد شرکت سی ام سی مارکتس، در شرایطی که معامله‌گران پتانسیل ریسکهای ژئوپلیتیکی فزاینده در مناطق مختلف را ارزیابی می‌کنند، برگزاری زودهنگام انتخابات انگلیس به نگرانی‌ها و نوسان بازار اضافه می‌کند.

در وال استریت، پس از اینکه سرمایه‌گذاران در واکنش به گزارش‌های مالی مایوس‌کننده از سوی شرکت جانسون اند جانسون و گولدمن ساش به فروش اقدام کردند، شاخصهای سهام روز سه‌شنبه با کاهش روبرو شدند. شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ به میزان ۰.۳ درصد، داوجونز اینداستریال اوریج ۰.۶ درصد و نزدک کامپوزیت ۰.۱ درصد کاهش یافت.

در بازارهای کالا، بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی نیویورک ۱۱ سنت کاهش یافت و به ۵۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۲۴ سنت کاهش، در ۵۲.۴۱ دلار بسته شده بود. نفت برنت که قیمت پایه بازار بین‌المللی است در معاملات لندن، با ۱۵ سنت کاهش، به ۵۴.۷۴ دلار در هر بشکه رسید.

دلار بخشی از ضرر روز گذشته را جبران کرد و ۰.۱۵ درصد در برابر سبدی از ارزها صعود کرد. دلار از اُفت بازده اوراق قرضه آمریکا که به پایین‌ترین سطح در پنج ماه گذشته رسیده، تضعیف شده است.

دلار از ۱۰۸.۴۲ ین به ۱۰۸.۵۸ ین افزایش یافت. یورو از ۱.۰۷۳۱ دلار به ۱.۰۷۱۸ دلار کاهش یافت.

کد خبر 367514

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha