چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارک زاکربرگ در کنفرانس دو روزه سالانه F۸ فیس‌بوک در سن‌خوزه کالیفرنیا از نسخه‌ واقعیت مجازی شبکه اجتماعی خود رونمایی کرد.

فیس‌بوک

براساس گزارش CNN، واقعيت مجازي شبكه فيس‌بوك به عينك‌هاي VR نيازي ندارد و تنها از ابزاري جديد روي دوربين گوشي‌هاي هوشمند بهره مي‌برد، به بياني ديگر كاربر تنها بايد دوربين گوشي خود را بالا نگه دارد و شاهد تلفيق واقعيت حقيقي و واقعيت مجازي در تصوير دوربينش باشد.

براي مثال كاربران مي‌توانند به محيط اطراف خود كوسه‌هايي در حال شنا بيافزايند يا يك فنجان قهوه مجازي روي ميز كارشان بگذارند، يا به فضاي داخلي اتاقي كه در آن هستند ويژگي‌هايي جذاب اضافه كنند براي مثال ديوارها را رنگ كنند يا روي آن نقاشي بكشند. اين فناوري از سيستم دقيق موقعيت‌يابي، جلوه‌هاي سه‌بعدي و تشخيص اجسام بهره مي‌برد تا امكان ايجاد اجسام متحرك در آن به وجود آيد.

اين قابليت از روز سه‌شنبه 18 آوريل در نسخه آزمايشي براي كاربران فيس‌بوك فعال شده‌است. ابزار جديد دوربين فيس‌بوك پيش از اين نيز تا اندازه‌اي از واقعيت افزوده شده بهره برده‌بود اما زاكربرگ مي‌گويد درحال وسعت بخشيدن به جلوه‌هاي اين فناوري در اپليكيشن‌هاي مختلف است.

فيس‌بوك همچنين در تلاش است تا نياز به استفاده از رمز عبور را برطرف سازد. اين شركت در ماه ژانويه آزمايش روي نرم‌افزار بازيافت حسابي را آغاز كرد كه با كمك آن كاربران مي‌توانستند براي ورود به اپليكيشن‌هايي كه رمزهاي عبور آنها را فراموش كرده بودند، از حساب فيس‌بوك خود استفاده كنند. 

همچنين افراد مي‌توانند به جاي پاسخ دادن به پرسش‌هاي امنيتي يا دريافت رمز عبور از طريق ايميل، از فيس‌بوك براي تعيين هويت خود استفاده كنند. اين ابزار امنيتي اكنون در نسخه‌اي آزمايشي براي اپليكيشن‌هاي بيشتري مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 367494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha