همشهری آنلاین: مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان گیلان گفت: با همکاری نیروی انتظامی و عوامل شهرداری با خرید و فروش سنبل آبی با جدیت برخورد شد و چند نفر از متخلفان بازداشت شدند.

فروشندگان سنبل آبی بازداشت شدند

به گزارش ایسنا، دکتر محمدپور افزود: چندین سال است بخشی از تالاب‌ها و آبگیرها در استان گیلان با سنبل آبی به عنوان یک گونه مهاجم درگیر است. این گونه گیاه مهاجم باعث خشک شدن تالاب، تهدید زیستگاه پرندگان و مهاجرت افرادی می‌شود که در نزدیکی تالاب زندگی می‌کنند.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، گفت: طی ۱۵ ماه گذشته ۳۲۰ هکتار از تالاب انزلی، ۱۳ هکتار از تالاب عینک، ۷ هکتار از تالاب شهرستان شفت و ۱۳ هکتار از تالابی در شهرستان فومن توسط سازمان‌های مردم نهاد و علاقه‌مندان به طبیعت پاکسازی شده است.

گفتنی است سنبل آبی یک گیاه غیربومی است که از کشورهای آفریقایی وارد کشور شده و جزو ۱۰ گونه گیاه خطرناک دنیا شناخته شده است. رشد مخرب سنبل آبی باعث بحران زیست محیطی در تالاب‌های شمال کشور شده است. سنبل آبی بر خلاف دیگر گیاهان آبی به دلیل دارا بودن ریشه‌های آبزی و شناور، محدود به آب‌های کم عمق نیست. تکثیر و حرکت آزادانه آن امکان تسخیر کامل یک زیستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

کد خبر 367390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha