دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

افزایش قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به حدود ۱۲۹۰ دلار در اواسط ظهر دیروز باعث شد تا قیمت طلا و سکه در بازار داخلی افزایش یابد به‌نحوی که ارزش هر نیم سکه از مرز ۷۰۰ هزار تومان گذشته است.

از بازار جهاني طلا خبر مي‌رسد كه اين فلز گرانبها در معاملات روز دوشنبه تحت‌تأثير ضعيف‌ شدن ارزش دلار و تقاضاي سرمايه‌گذاران براي خريد اين فلز ارزشمند به‌عنوان دارايي امن در برابر تنش‌هاي ژئوپلتيكي فزاينده، به بالاترين قيمت در 5 ماه اخير صعود كرد.
به گزارش ايسنا، هر اونس طلا براي تحويل فوري در معاملات روز جاري بازار سنگاپور نيم‌درصد افزايش يافت و به ۱۲۹۱دلار رسيد.

درحالي‌كه اوايل معاملات تا سطح ۱۲۹۵دلار صعود كرده بود. بهاي معاملات اين بازار هفته گذشته 2.5درصد افزايش داشت كه بزرگ‌ترين رشد هفتگي از ژوئن سال گذشته بود. در بازار نيويورك هم هر اونس طلا براي تحويل در ژوئن 0.4درصد افزايش يافت و حتي به ۱۲۹۳دلار رسيد.

به‌گفته ادوارد ماير، تحليلگر بازارهاي بين‌المللي، طلا احتمالا تا زمان رياست‌جمهوري فرانسه قوي خواهد ماند، درحالي‌كه تنش‌ها در كره‌شمالي هم بازارها را مضطرب نگه خواهد داشت. همچنين خوش‌بيني سرمايه‌گذاران به طلا نشان مي‌دهد شمار قراردادهاي خريد طلا در بازار معاملات آتي نيويورك براي دومين هفته متوالي افزايش يافته است.

خبر ديگر اينكه ذخيره طلا در بزرگ‌ترين صندوق سرمايه‌گذاري تحت حمايت طلا در جهان روز پنجشنبه بيش از 6 تن افزايش داشت كه بزرگ‌ترين افزايش يكروزه در يك‌ماه اخير گزارش شده است.

  • افزايش فروش سكه در انگليس

آمار منتشر شده حاكي است كه رشد تقاضا براي فلزات گرانبها در بازار بريتانيا موجب شده است تا فروش سكه طلا در اين كشور در 3ماه نخست امسال بيش از ۲۰درصد افزايش يابد. به گزارش بلومبرگ، كريس هاوارد از تحليلگران جهاني تأكيد كرد: ما شاهد فروش چشمگيري در همه بازارهاي اروپايي به‌خصوص آلمان و بريتانيا بوديم. به‌نظر مي‌رسد نگراني‌هاي مربوط به تنش‌هاي سياسي در عرصه بين‌المللي تأثير زيادي بر افزايش فروش سكه طلا در بريتانيا داشته است. از سوي ديگر، تأكيد ترامپ بر كاهش ارزش دلار و تنش در روابط آمريكا با روسيه و كره‌شمالي تأثير مهمي بر افزايش تقاضاي طلا داشته است.

  • 2عامل گراني طلا در ايران

رئيس اتحاديه طلا و جواهر كشور افزايش قيمت انواع مسكوكات طلا در بازار داخلي را ناشي از رشد قيمت جهاني اونس طلا و افزايش تقاضاي داخلي اعلام كرد. به گزارش ايرنا، آيت محمدولي افزود: قيمت جهاني اونس طلا در روزهاي گذشته متاثر از برخي تنش‌هاي جهاني بين بعضي دولت‌ها سير صعودي داشته است.

به‌گفته اين مقام مسئول، وي همچنين با اشاره به ميزان عرضه و تقاضاي داخلي طلا و انواع سكه، به‌دليل اعياد‌ماه رجب و پس از آن‌ماه شعبان، خاطرنشان كرد: به‌طور طبيعي تقاضا براي انواع سكه به‌ويژه نيم و ربع براي عيدي دادن در اين ايام بالا مي‌رود و همين مسئله افزايش قيمت اين مسكوكات را رقم زده است. محمدولي تصريح كرد: بخشي از افزايش قيمت‌ها نيز به نحوه عملكرد بانك‌هاي ضرب‌كننده سكه بر مي‌گردد و از آنجايي كه اقتصادي مي‌انديشند، در بازار به نسبت آشفته كنوني با كم و زياد كردن عرضه به‌دنبال جبران برخي هزينه‌هاي خود هستند.

  • آخرين نوسان قيمت سكه و طلا

تا ساعت 18ديروز هر گرم طلاي 18عيار در بازار داخلي ايران، 118هزار و 850تومان قيمت خورد و هر سكه بهار آزادي طرح جديد با 5500تومان افزايش، يك ميليون و 228هزار تومان، هر نيم سكه با 3هزار و 500تومان افزايش 703هزار تومان و هر ربع سكه هم با هزار تومان رشدبه قيمت 388هزار و 500تومان دادوستد شد. اين در حالي بود كه در بازار ارز ثبات قيمت‌ها حكمفرما بود و هر دلار آمريكا 3755تومان و هر يورو 4059تومان به‌صورت نقدي خريد و فروش شد.

کد خبر 367346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha